Dit is ons verhaal - Ashley Elston RECENSIE

Recensie: Dit is ons verhaal - Ashley Elston

Op een ochtend wordt Grant dood gevonden in het bos. Zijn vier beste vrienden staan om hem heen. Eén van hen heeft hem doodgeschoten met een jachtgeweer. Zonder van elkaar te weten wie het heeft gedaan, besluiten ze om elkaar te beschermen en te zeggen dat ze niet weten wie er geschoten heeft. Wanneer de vier jongens van hun prestigieuze school worden gestuurd, komen ze op de openbare school van Kate te zitten. Kate werkt na schooltijd voor de assistent-officier van justitie, waardoor ze midden in de zaak terecht komt. Het is haar taak om te achterhalen wat er écht die ochtend is gebeurd.

Dit is ons verhaal van Ashley Elston is een Young Adult thriller die je niet meer weg wilt leggen. Zonder dat je het weet ben je opeens midden in het boek, omdat je per se wilt weten hoe het afloopt. Het boek begint direct goed. Er wordt geschreven vanuit het perspectief van de dader, waarbij hij een van de vier jongens is die om het lichaam van Grant staan. Vervolgens eindigt ieder hoofdstuk, dat geschreven is vanuit het perspectief van Kate, met een stuk geschreven vanuit de perspectief van de dader. Hierdoor wordt het verhaal extra spannend gemaakt, omdat je per se wil weten wie die andere verteller is.

Dit boek volgt dus de zaak omtrent de moord op Grant. Wie heeft het gedaan en waarom? Kate, het hoofdpersonage in dit boek, moet uitzoeken wat er echt gebeurd is. Kate was een heel fijn personage om te volgen. Ze heeft een goede band met haar moeder en haar beste vriendin, heeft veel lef en is erg avontuurlijk. Maar ook Kate heeft geheimen, geheimen waar je als lezer niet direct achter komt. Ashley Elston geeft de lezer steeds een beetje meer informatie gedurende het boek, waardoor Dit is ons verhaal boeiend blijft. Daarnaast komt Kate achter bruikbare informatie, en je hoofd zal een web aan theorieën vormen. Zoals in meerdere thrillers hebben namelijk meerdere verdachten een motief, zo ook in Dit is ons verhaal.

De zaak van de moord op Grant is de kern van het verhaal. Daarnaast spelen zich nog andere dingen af, maar die zaken hebben daar allemaal betrekking op. Het verhaal is daarnaast zo fantastisch, omdat de verschillende personages erg interessant zijn. Kate is een fijn personage, maar ook de andere personages, zoals de vier beste vrienden van Grant, heeft Ashley Elston op een goede wijze geschetst. Ieder van hen heeft een eigen karakter. Alhoewel niet alle karakters even leuk zijn, hebben ze allemaal iets interessants. Met Grant erbij gesteld bestond de groep namelijk uit vijf jongens uit zeer welgestelde gezinnen, die naar de beste school gingen en die in hun vrije tijd gingen jagen. Het was interessant om ieder van hen te volgen.

Dit boek was fantastisch... tot het einde. En dat is wellicht niet wat je verwacht van een jeugdthriller, maar dat is de reden waarom Dit is ons verhaal vier sterren krijgt in plaats van vijf. Het einde kwam namelijk niet echt als een shock, maar meer als iets dat gewoon gebeurde. Als lezer wordt je 250 pagina's omver geblazen en kan je niet stoppen met lezen. Dan verwacht dat je stiekem toch wel dat het eind wel heel spectaculair gaat worden. Dat was helaas niet het geval. Er kwamen opeens allemaal corrupte politieke kwesties bij kijken, en hoe makkelijk iemand "geframed" kan worden.

Dit is ons verhaal is een ontzettend goede jeugdthriller, die je het grootste gedeelte helemaal in zijn greep zal houden.

Dit is ons verhaal

1  2  3  4  5

In dit moordmysterie is niets wat het lijkt
    Niemand weet wat er is gebeurd die ochtend in River Point. Vijf jongens gingen het bos in, vier kwamen er terug. Iedereen heeft een motief, maar niemand praat.
    Kates afstudeerstage bij een advocatenkantoor is niet bepaald spannend, totdat haar baas op de grootste zaak gezet wordt die hun kleine dorpje ooit gekend heeft. Iedereen heeft het over de jongens van River Point. Er is bewijs dat de jongens schuldig zijn, maar de officier van justitie wil dat de zaak in de doofpot wordt gestopt. Hij heeft zijn functie namelijk te danken aan hun machtige families.
    Kate heeft zo haar eigen redenen om de zaak op te willen lossen en laat het hier niet bij zitten. Maar kan ze de geheimen van de jongens ontrafelen zonder haar eigen geheimen te onthullen? Terwijl Kate gevaarlijk dicht bij de waarheid komt, wordt duidelijk dat niemand is wie hij lijkt. Als Kate niet snel ontdekt wie de echte dader is, komen er levens op het spel te staan… inclusief dat van haarzelf.