Mortina 4: Mortina op vakantie aan het mysterieuze meer - Barbara Cantini RECENSIE

Recensie: Mortina 4 - Mortina op vakantie aan het mysterieuze meer - Barbara Cantini

Mortina op vakantie aan het mysterieuze meer is alweer het vierde boek van Barbara Cantini. Haar vorige drie boeken waren weer een grote hit bij Mortina gaat over een lief zombie meisje die leuke menselijke vrienden heeft maar met haar griezelflige familie avonturen beleeft. Het is een beetje The Addams Family voor kleine kinderen.

Het boek is voor 7 jaar en ouder. Het is een boek wat je zal voorlezen aan een kind want ook zoals bij de voorgaande boeken vanj Barbara Cantini is het woordgebruik soms wat moeilijker dan het gemiddelde kinderboek. Maar kwa verhaallijn en vooral vanuit een visueel oogpunt is het boek weer een aanrader. Het verhaal is heel onderhoudend en leuk er zit spanning in en humor. Visueel is het boek echt een pareltje. Er is namelijk zoveel te zien op elke bladzijde. Overal kan je kleine verassingen vinden en alles is kleurig en net een beetje maf.

Ik lees persoonlijk het boek voor aan mijn peuter en die snapt misschien het verhaal nog niet helemaal maar hij vindt het boek geweldig om naar te kijken. Er is zoveel te ontdekken. Daarnaast is het boek natuurlijk erg origineel want meestal zijn zombies, geesten en monsters iets om bang voor te zijn maar in dit boek wordt het allemaal zo leuk neergezet dat je zelf ook wel een Mortina zou willen kennen. Barbara Cantini heeft met 'Mortina op vakantie aan het mysterieuze meer' weer een aanwinst voor de boekenkast geschreven.

Mortina 4 - Mortina op vakantie aan het mysterieuze meer

1  2  3  4  5

Een nieuw avontuur uit de reeks over het schattige zombiemeisje. Voor lezers vanaf 7 jaar die wel van een scheutje griezelen houden.
    Eindelijk op vakantie! Mortina en haar familie zijn al eeuwen niet meer geweest. Bestemming: Villa Tierelantijn van tante Tang en neefje Dilbert. Lang kunnen ze echter niet ontspannen: Mortina ontdekt dat een saaie ambtenaar de villa te koop wil zetten. Die lijkt immers al jaren leeg te staan. Lukt het hun om het huis te redden voor het te laat is?