Vlucht - Mel Wallis de Vries RECENSIE

Recensie: Vlucht - Mel Wallis de Vries

In Vlucht maken we kennis met drie meisjes namelijk Evi, Jill en Mare. Op school gaan er vreemde geruchten rond dat er in de duinen een enge man in een lange zwarte jas rondloopt. Evi, Jill en Mare geloven deze geruchten niet, maar wanneer ze een voor een ontvoerd en opgesloten worden in een donkere kamer, lijkt het erop dat de man toch wel echt bestaat. Zullen ze hier nog levend uitkomen?

Vlucht van Mel Wallis de Vries begint meteen razend spannend. Als lezer krijg je een waarschuwing te lezen van beelden die als schokkend kunnen worden ervaren. Er is blijkbaar iets heftigs gebeurd dat zelfs de aandacht van Netflix heeft getrokken. Als lezer zit je hierdoor meteen in het verhaal. Je wil weten wat er is gebeurd. Mel Wallis de Vries heeft een heel aangename schrijfstijl. Ze weet het verhaal spannend te houden door niet te lange hoofdstukken te schrijven en door alles kort te beschrijven. Hierdoor wordt het verhaal nergens langdradig.

De drie hoofdpersonen, Evi, Jill en Mare, zijn stuk voor stuk erg interessant. Zo is Mare een van de misnt populaire meisjes van school en heeft ze problemen thuis. Evi is eigenlijk een normaal meisje dat stiekem wel wat populairder zou willen zijn en Jill is het populairste meisje van de school. Mel Wallis de Vries heeft de karakters van de meisjes goed weten weer te geven en elk karakter heeft echt zijn eigen persoonlijkheid. Daarnaast is de auteur goed op de hoogte wat er momenteel bij de jeugd speelt. Zo wordt het gebruik van TikTok benoemt, valt de naam van de acteur Timothée Chalamet en worden er Netflix series gekeken die nu populair zijn. Hierdoor voelt het verhaal heel realistisch aan en zal het zeker jongeren aanspreken!

Mel Wallis de Vries bouwt steeds meer naar de ontknoping toe. Zullen de meisjes het er levend vanaf brengen? Wie zit hierachter? Etc. Voor de doelgroep zal deze ontknoping heel spannend en verrassend zijn! Het is niet te voorspellen hoe het uiteindelijk in elkaar blijkt te zitten. Toch had het einde iets langer mogen duren. De opbouw ernaar toe is heel goed gedaan, maar voordat je het weet is de ontknoping voorbij en sla je het boek dicht. Als de ontknoping iets uitgebreider omschreven zou worden en het eind iets meer 'afgerond' was het verhaal echt perfect geweest!

Vlucht van Mel Wallis de Vries is een onwijs sterke Young Adult thriller. De auteur weet het boek ontzettend spannend te schrijven waardoor je constant op het puntje van je stoel zit. Wanneer je eenmaal bij de ontknoping bent is deze helaas erg snel voorbij. Toch is de ontknoping onverwacht en zullen zeker jongeren het boek met open mond dichtslaan. Vlucht krijgt van mij dan ook 4 hartjes.

Recensie: Vlucht – Mel Wallis de Vries

Vlucht

1  2  3  4  5

In een vervallen gebouw komen drie meisjes bij bewustzijn. Eén van hen mag het huis niet levend verlaten. En ze moeten zelf kiezen wie… Bloedstollend!

Vlucht is een zinderende jeugdthriller van Mel Wallis de Vries, de meest bekroonde jeugdthrillerschrijfster van Nederland. Voor koelbloedige lezers vanaf 12 jaar.

In een vervallen gebouw komen drie meisjes bij bewustzijn, alledrie zijn ze opgesloten in een eigen kamer. Voor hun voeten ligt een iPad waarmee ze elkaar kunnen zien. De opdracht is simpel, maar gruwelijk. Een van hen mag het huis niet levend verlaten. En ze moeten zelf kiezen wie dat is…