De ergste juffen en meesters van de wereld - David Walliams RECENSIE

Recensie: De ergste juffen en meesters van de wereld - David Walliams

'David Walliams bewijst met De ergste juffen en meesters van de wereld dat fantasie geen grenzen kent!'

Dat er afgrijselijke kinderen bestaan heb je misschien al gelezen in de Grootste ettertjes van de wereld. Maar nu is het tijd voor wraak en zijn de rollen omgedraaid! In dit boek maken we kennis met de ergste juffen en meesters van de wereld!

En als je denkt dat dat niet bestaat, ik garandeer je het tegendeel! David Walliams laat ons in dit boek kennis maken met de meest verschrikkelijke, afgrijselijke, en walgelijke verzameling volwassen ooit! En hoe vreselijk ze zijn? Wat denk je van meester Hoek, die alle ballen leksteekt? Of mevrouw Ijdeltuit, die zichzelf een echt kunstwerk vindt en de kinderen uren, dagen en zelfs weken aan een kunstwerk laat werken. Of wat dacht je van Mevrouw Woest, die alle kinderen en zelfs de directrice mega lang laat nablijven? En dan heb ik je nog niet verteld over Doctor Flatussen. Nog nooit heb je een meester ontmoet die zo erg stinkt als hij!

De Ergste juffen en meesters van de wereld is een geweldig boek vol met humor! David Walliams vertelt ons over de meest diverse meesters en juffen van de wereld en verschrikkelijke dingen die ze uitspoken. De fantasie van David Walliams is torenhoog, er ontstaan situaties die je zelfs in je grootste dromen nog niet eens zou verwachten. Hoe kan hij het ooit bedacht hebben!!

Gedurende het verhaal komen we er achter dat David Walliams een eigen woordenboek heeft. Het Walliamsoordenboek! Een boek met woorden waar wij nog nooit van gehoord hebben, maar die zeker wel bestaan volgens deze schrijver. Het maakt het verhaal nog meer hilarisch dan het al is, deze zogenaamde onzinwoorden zorgen ervoor dat het verhaal een genot is om te lezen.

Het verhaal is geschreven met een vlotte schrijfstijl. Gebeurtenissen worden uitgebreid beschreven, maar sommige situaties zijn wel heel uitgebreid. De schrijver maakt dan gebruik van herhaling en verdeelt hij een situatie over drie of vier bladzijdes. Dat haalt soms de vaart wat uit het verhaal, maar dat mag de pret niet drukken. De teksten zijn enorm leuk vormgegeven, zo wordt er gebruik gemaakt van verschillende lettertypes en groottes.  En staan de teksten soms schots en scheef op de bladzijde. Elke bladzijde in dit boek wordt omringd door leuke illustraties met veel humor. Zo mooi dat dit boek volledig in kleur is gedrukt. De hoofdpersonen komen zo nog beter uit de verf want je kunt je op deze manier helemaal een voorstelling maken van deze juffen en meesters.

In het laatste hoofdstuk komen we er toch wel achter dat kinderen toch ook echt wel plaaggeesten kunnen zijn, want daar nemen ze de angstige meester Foob te grazen. Een meester die zo erg was, dat hij zelfs nooit les heeft gegeven! Maar hoe dat afloopt, dat moet je zelf maar lezen.

De ergste juffen en meesters van de wereld is dus zeker een dikke aanrader, en David Walliams heeft wederom bewezen dat fantasie geen grenzen kent! Dit boek is speciaal geschreven voor kinderen die houden van humor, het leuk vinden om hardop te lachen, maar zeker ook voor kinderen met lef! Want durf jij het aan om te lezen over de ergste juffen en meesters van de wereld?

De ergste juffen en meesters van de werld

1  2  3  4  5

jeugdboek met kleurenillustraties, vertaling, Engels, David Walliams, Tony Ross, humor, school, meester, juf