Hope Again - Mona Kasten RECENSIE

Recensie: Hope Again - Mona Kasten

Hope Again is het vierde deel in de Again-serie van Mona Kasten. In dit deel maken we kennis met Everly, ze is een goede vriendin van Dawn. Everly worstelt met demonen uit het verleden waarover ze niemand kan vertellen, behalve haar docent Nolan. Everly voelt zich al vanaf het eerste moment dat ze Nolan kent tot hem aangetrokken en hun nachtelijke gesprekken wakkeren haar gevoelens alleen maar aan. Durft ze zichzelf compleet aan hem open te stellen? En wat zijn de demonen uit Nolans verleden waar hij zelf mee worstelt? Kan hun liefde dit overwinnen?

Hope Again volgt 2 karakters uit de serie die we al eerder als bijpersonages hebben leren kennen, maar die nu in de spotlight komen te staan. Het boek is over het algemeen goed los te lezen, maar toch is het aan te raden om eerste de eerdere boeken gelezen te hebben. Aangezien we Dawn al in boek 2 hebben leren kennen en ze een relatief grote rol in Hope Again speelt, is het leuk om haar al te kennen. Daarnaast speelt Hope again zich tegelijkertijd af met het derde boek uit de serie, Feel Again. Daardoor zie je sommige gebeurtenissen uit boek 3 nu vanuit een ander perspectief, wat voor de fans erg leuk is.

Een groot pluspunt aan Hope Again is de schrijfstijl van Mona Kasten. Haar schrijfstijl is echt heerlijk! Je vliegt door het boek heen en doordat ze een aangename, vlotte schrijfstijl heeft lees je gemakkelijk meerdere hoofdstukken achter elkaar.

Hope Again gaat dus over een relatie tussen een leraar en een student. Dit is iets wat je moet liggen, want zo’n verhaallijn zal niet voor iedereen weggelegd zijn. Daarbij komt ook een minpunt van dit boek: de chemie tussen Nolan en Everly voelt erg geforceerd aan. Waar de chemie tussen de karakters uit de andere boeken zo vanzelfsprekend was en waar de vonken van de pagina’s af spatten, is dat in Hope Again niet het geval. Misschien omdat je als lezer toch in je achterhoofd blijft houden dat het gaat om een leraar-student relatie en je in hun gesprekken in eerste instantie niet te veel leest. Bij een romantisch New Adult boek is een van de belangrijkste dingen dat je echt gelooft in de liefde tussen de twee hoofdpersonages en dat was hier helaas niet het geval.

De onderwerpen die in dit boek aan bod komen zijn heftig, maar worden over het algemeen wel op een goede manier door Mona Kasten verwerkt. Op sommige momenten had ze nog wat dieper op bepaalde onderwerpen mogen ingaan, maar over het algemeen is het haar goed gelukt om bepaalde onderwerpen in dit boek bespreekbaar te maken.

Hope Again is zeker geen slecht boek, maar de chemie tussen de hoofdpersonen voelt helaas geforceerd aan en dat is toch een van de belangrijkste aspecten van dit boek. Gelukkig maken de schrijfstijl en de belangrijke onderwerpen die besproken worden een hoop goed. Voor de fans van de Again-serie zal dit boek wel weer een feest van herkenning zijn. En voor de fans is er goed nieuws, want in het dankwoord geeft de auteur aan dat er een vijfde deel van deze serie zal verschijnen.

Recensie: Hope Again - Mona Kasten

Again 4 - Hope again

Mona Kasten

25 februari 2021

ISBN 9789022592571
    Uitgever Boekerij
    416 pagina's

Boekerij

New Adult

1  2  3  4  5

Voor de fans van de After-serie van Anna Todd

Everly Penn was nooit van plan verliefd te worden, en al helemaal niet op haar docent. Maar Nolan Gates is charmant, intelligent en sexy, en de enige die Everly de duistere gedachten kan laten vergeten die haar sinds haar kindertijd wakker houden. Hoe beter ze hem leert kennen, hoe sterker hun band wordt.

Uiteindelijk wil ze niets liever dan zichzelf helemaal openstellen voor hem. Maar wat ze niet weet is dat achter Nolans levenslustige karakter een geheim schuilgaat dat hun liefde voorgoed zou kunnen vernietigen, voordat die zelfs maar is begonnen.