Door schade en schande - Lex Martin RECENSIE

Recensie: Door schade en schande - Lex Martin

Wanneer Maddie haar vriend met een ander in bed aantreft, heeft ze het gevoel dat haar wereld instort. Ze pakt meteen haar spullen en trekt in bij een vriendin. Wanneer ze erachter komt dat haar nieuwe buurman niemand minder is dan Darren Sloan, een van de beste footballers van het land, is ze overdonderd. Ze kent Darren al via vrienden, en weet wat voor reputatie hij heeft. Ze houdt zich afstandelijk, maar als hem voor haar werk moet interviewen voelt ze stiekem toch wat vonken. Maddie en Darren groeien meer en meer naar elkaar toe, totdat de ex van Maddie een valse streek uithaalt...

In Door schade en schande van Lex Martin volgen we Maddie en Darren. Darren kennen we al van eerdere delen in deze serie, omdat hij de ex en de beste vriend is van Clementine. Darren is een footballspeler die grote stappen in zijn carrière zet. Maddie komt net van de universiteit en heeft een hekel aan haar baan, mede door haar vervelende collega en arrogante baas. Maddie en Darren leren elkaar beter kennen wanneer ze buren van elkaar worden. In eerste instantie moet Maddie niets van Darren hebben, zeker omdat ze het vertrouwen in mannen kwijt is. Langzaam maar zeker brokkelt de muur die ze om zich heen heeft gebouwd af, en groeien zij en Darren meer en meer naar elkaar toe.

Zowel Maddie als Darren zijn twee fijne personages om over te lezen. Het fijne aan Maddie is dat zij – in eerste instantie – geen lief en zacht meisje is. Ze is een stoere chick die zich niet zomaar door sporters laat inpalmen. Wat je als lezer ook aan haar zal waarderen, is dat ze zich volledig in haar werkt stort. Ze wil alles perfect doen en zoekt de zaken die ze moet behandelen tot in de puntjes uit. Het is Lex Martin dus goed gelukt om Maddie neer te zetten als een gedreven, ambitieuze jongedame! Darren is (natuurlijk) de perfecte jongeman. Hij is knap, er staat voor hem een indrukwekkende football-carrière voor de boeg én hij heeft ook nog eens geld. Tel daar ook nog bij op dat hij ontzettend lief voor Maddie is. Wat wil je nog meer?

Door schade en schande is een typisch New Adult-verhaal. Je volgt twee personen die op een stomende wijze steeds meer naar elkaar toe groeien. Het verhaal zit dus ook vol met sexy scènes! Een nadeel in dit boek is dat er niet echt diepgang in zit. Er zijn wat zaken in zowel bij Darren als bij Maddie privé spelen, alleen zijn deze nogal oppervlakkig. Door schade en schande is wel een zeer vermakelijk liefdesverhaal, maar geen literair hoogstandje. Het verhaal is eigenlijk, net als de voorgaande delen, nogal voorspelbaar en er vinden geen échte spannende plotwists plaats. Niet dat dat altijd nodig is in een verhaal, maar in Door schade en schande voelde het alsof het hele boek nogal vlak was.

Door schade en schande van Lex Martin is dus een leuk liefdesverhaal met fijne personages, maar de storyline is niet steengoed.

Door schade en schande

Lex Martin

3 december 2020

ISBN 9789021422985
    Uitgever Volt
    336 pagina's

Volt

New Adult

1  2  3  4  5

Wanneer Madeline McDermott haar ex op heterdaad betrapt met een ander, besluit ze het daten af te zweren. En daten met sporters al helemaal! Ze trekt tijdelijk in bij een vriendin tot ze een nieuw appartement heeft gevonden. Voorlopig wil ze zich alleen op haar carrière concentreren.
    Daren Sloan is niet alleen erg aantrekkelijk, hij is ook een van de beste quarterbacks van het land. Dat maakt hem tot een van de meest begeerde vrijgezellen van het land. Zijn nieuwe buurvrouw Maddie lijkt immuun – van haar krijgt hij vooral boze blikken. Maar is Maddie wel zo ongevoelig voor zijn charmes als het lijkt?