De leukste DIY's voor mama's (in spe) - Anke van Os RECENSIE

Recensie: De leukste DIY's voor mama's (in spe) - Anke van Os

Het boek De leukste DIY's voor mama's (in spe) van Anke van Os bevat 30 originele knutselideeën. Deze 30 DIY projecten zijn voor iedereen geschikt, voor zowel de beginnende als de gevorderde creatieveling. Voor de gevorderde persoon zullen de projecten iets minder uitdagend zijn, maar daardoor niet minder leuk want het gaat uiteindelijk om het eindresultaat! Het knutselboek is ingedeeld in 5 hoofdstukken waaronder de hoofdstukken goed geplande geboorte, creatieve kraamperiode en startende schoolcarrière. Het is dus leuk dat voor elke fase waarin je kind zich bevindt je het boek kan gebruiken.

Tegenwoordig wordt internet of Pinterest natuurlijk vaak afgespeurd om ideeën op te doen. Je komt in De leukste DIY's voor mama's (in spe) wel vergelijkbare ideeën tegen, maar juist ook weer hele verrassende ideeën die je op internet niet snel zal tegen komen. Een voorbeeld hiervan is een regenboogmuur met kleurtesters. Knutselen uit een boek is voor de meeste mensen toch leuker dan knutselen vanaf een scherm, dus dat alle ideeën gebundeld zijn in een boek is een pluspunt.

Bij de projecten wordt er gebruik gemaakt van allemaal verschillende knutseltechnieken van macramé tot het versieren van een rompertje of een zakdoek. De benodigdheden staan overzichtelijk aan de linkerkant van de pagina weergegeven. Hier staat ook met plusjes aangegeven wat de moeilijkheidsgraad van het DIY project is. Je hebt voor de meeste projecten verrassend weinig nodig, soms zal je even langs de hobbywinkel moeten maar soms heb je gewoon alles al in huis. Aan de moeilijkheidsgraad die aangegeven staat kan je twijfelen of deze echt klopt. Het plakken van kant en klare pomponnetjes op een kant en klare lampion krijgt een moeilijkheidsgraad 3 van de 4 plusjes. Dit zal je niet direct 3 plusjes geven. De stappen om het project te voltooien staan overzichtelijk genummerd onder elkaar. De stappen staan duidelijk omschreven en zijn gemakkelijk te volgen.

Wat ook leuk is aan dit boek is dat je het kan gebruiken wanneer je iets wil maken voor speciale gelegenheden zoals kinderfeestjes of een aankondiging, maar ook wanneer je een decoratie wil maken voor de baby- of kinderkamer. Zo staat er een instructie in voor het maken van een dromenvanger, maar ook voor een geverfde regenboog.

Het boek De leukste DIY's voor mama's (in spe) van Anke van Os verdient 4 hartjes. Het is een boek dat je snel uit de kast pakt als je voor een speciale gelegenheid zoals een gender reveal party of een traktatie. Het is leuk dat alles zo gebundeld is. Je hoeft geen creatief talent te hebben en is dus voor iedereen geschikt. Wil je wel een groter uitdagend project uitvoeren, dan is dit boek wel wat te gemakkelijk.

Mama Baas - De leukste DIY's voor mama's (in spe)

1  2  3  4  5

Hét creatieve boek om cadeau te doen aan die zwangere vriendin of om gewoon lekker voor jezelf te kopen.

Opgedeeld per thema: de geboorte plannen, aparte aankondigingen, een creatieve kraamperiode, een leuke kinderkamer en voor het eerst naar school.

30 originele knutselwerkjes waar je geen dure materialen of specifieke voorkennis voor nodig hebt, enkel een onweerstaanbare creakriebel: een polaroidmuur van het kraambezoek, decoratie voor het eerste feestje, afscheidscadeautjes voor de kinderopvang, etc.