Recensie: Mijn schuifboekje - Emiri Hayashi RECENSIE

De schuifboekjes van Emiri Hayashi zijn voor kindjes vanaf 1 jaar. Je hebt verschillende boekjes al in deze serie.

Zo heb je Op pad in de regen een boekje over regen en de natuur

Alle boekjes hebben dezelfde stijl en tekeningen. Ze werken eigenlijk allemaal met een gelimiteerd kleurenpalet zo worden er steeds maar 5 kleuren gebruikt en zilver. Alle tekeningen zijn glimmend gemaakt met zilver versiersel. De boekjes hebben ook duidelijke tekeningen. Niet van die artistieke weergave van vogels bijvoorbeeld. Gewoon duidelijk voor kleine kinderen. De bladzijdes zijn van dik karton gemaakt waardoor je kindje de bladzijde zelf kan omslaan. Met maximaal 2 zinnetjes per bladzijde en zo 5 bladzijdes is het boekje ook zo uit. Maar er is wel veel te zien op elke pagina dus het zal wel de aandacht houden. Het minpuntje vindt ik dat het schuifaspect van het boekje een beetje gelimiteerd is. Het is een vaak een minimale aanpassing in het plaatje waardoor veel kindjes niet echt zullen merken dat er iets veranderd door het schuiven. Ook werkt het kleurenpalet niet altijd mee. Soms maakt dit de bladzijde erg eentonig en kinderen van 1 jaar of jonger reageren toch het beste op primaire kleuren. Maar de boekjes zijn wel erg schattig en zullen ook mooi staan in de kast. Het wordt dus 3 hartjes. De boekjes zijn leuk maar niet een musthave.

Mijn schuifboekje 0 - Op pad in de regen

1  2  3  4  5

Een verfrissend schuifboekje over de regen in de natuur, voor kinderen vanaf 1 jaar. De dieren in de regen ontdekken wordt nog leuker met een interactief boekje dat jonge kinderen uitnodigt om zelf de plaatjes te veranderen.