Mannen van de Wereld 3 - Hitte - Audrey Carlan RECENSIE

Recensie: Mannen van de Wereld 3 - Hitte - Audrey Carlan

De drie mannen Parker, Bo en Royce zijn echte vrouwenmagneten. Samen zijn zij het bedrijf gestart genaamd Mannen van de Wereld. Verdeeld over twaalf boeken (of zes, wanneer je de bundels aanschaft), volgen we deze mannen naar twaalf wereldsteden. Hier staan ze kapitaalkrachtige vrouwen bij met allerlei klussen, zowel op zakelijk als op persoonlijk vlak. In deel 3 reizen we met ze naar San Francisco en Montreal.

Audrey Carlan is in 2015 doorgebroken met haar Calendar Girl serie en daarna haar Yoga Girl serie. Haar genre? Romantiek met een behoorlijk vlaag erotiek. Verhalen vol lust en spanning. Mannen van de wereld is haar nieuwste boekenreeks waar deze keer het verhaal wordt verteld vanuit de mannen – tot nu toe Parker - in plaats van de vrouwen.

Hitte is, na Verlangen en Lust, het 3e deel in de serie. Royce en Parker vliegen naar San Francisco om een partner voor het leven te vinden voor een succesvolle zakenvrouw. Er is alleen één probleem, Royce is zelf ook enorm geïnteresseerd in deze nieuwe clënte. Parker vliegt ook nog naar Montreal om een zakelijk schandaal op te lossen en ook hier wacht een bloedmooie vrouw op hem.

Het is duidelijk dat Carlan met deze nieuwe boekenreeks probeert om het succes van Calendar Girl te evenaren. Het kent een vergelijkbare indeling, twaalf boeken, twaalf steden (i.p.v. maanden zoals bij Calendar Girl). Toch schiet Hitte tekort in een belangrijk aspect, namelijk de diepgang van de personages. Natuurlijk hebben we hier over spannende/'stoute', romantische boeken, maar dan nog verwacht je beter uitgewerkte personages. De mannen Parker, Royce en Bo zijn enorm vol van zichzelf, lijken weinig echte gevoelens te hebben en blijven gedurende het hele boek oppervlakkig. De vrouwen in Calender Girl en Yoga Girl kenden volop pure emoties en onzekerheden. Maar de mannen in Mannen van de Wereld? Die lijken weinig onzekerheden of emoties te kennen en zijn vooral macho. Anno 2021 verwacht je toch een iets minder stereotype man in een boek, maar een échte man.

Het is jammer dat Hitte niet waarmaakt wat Calender Girl wel deed. Wij lezers weten dat Audrey Carlan veel beter kan dan dit.. Ook verwacht je met het algehele plot over deze drie mannen dat er ook boeken worden geschreven vanuit het perspectief van Royce en Bo. Echter, tot nu toe blijft het bij Parker, terwijl we ondertussen enorm nieuwsgierig zijn geworden en Royce en Bo graag beter willen leren kennen.

Waar Audrey Carlan wel in slaagt? Het neerzetten van een goed plot, de originaliteit en variatie in de klussen die de mannen moeten doen, het visualiseren van de sfeer van de verschillende wereldsteden en natuurlijk het beschrijven van alle sexy dingen die gebeuren. Dit maakt Hitte tot een prima boek, vermakelijk en lekker luchtig.

Mannen van de wereld 3 - Hitte

1  2  3  4  5

Drie mannen, twaalf steden – ontelbaar veel onvervulde wensen

Parker, Bo en Royce zijn echte vrouwenmagneten. Ze zijn er zelfs zo goed in dat ze er hun beroep van hebben gemaakt. Samen runnen ze het bedrijf Mannen van de Wereld en vliegen ze de hele wereld over om kapitaalkrachtige vrouwen bij te staan bij allerhande klussen.

In Hitte doen de mannen San Francisco en Montreal aan. In San Francisco moet Royce een partner vinden voor een succesvolle maar eenzame ceo. Bijkomend nadeel: hoe meer hij met haar samenwerkt, hoe minder hij haar wil koppelen. Intussen wordt Parker naar Montreal gevlogen om een zakelijk schandaal op te lossen. Maar de prachtige vormen van zijn cliënte leiden hem nogal af.