Mannen van de wereld 4 - Droom - Audrey Carlan RECENSIE

Recensie: Mannen van de wereld 4 - Droom - Audrey Carlan

De drie mannen Parker, Bo en Royce zijn echte vrouwenmagneten. Samen zijn zij het bedrijf gestart genaamd Mannen van de Wereld. Verdeeld over twaalf boeken (of zes, wanneer je de bundels aanschaft), volgen we deze mannen naar twaalf wereldsteden. Hier staan ze kapitaalkrachtige vrouwen bij met allerlei klussen, zowel op zakelijk als op persoonlijk vlak. In deel 4 reizen we met ze naar Londen en Berlijn.

Audrey Carlan is in 2015 doorgebroken met haar Calendar Girl serie en daarna haar Yoga Girl serie. Haar genre? Romantiek met een behoorlijk vlaag erotiek. Verhalen vol lust en spanning. Mannen van de wereld is haar nieuwste boekenreeks waar deze keer het verhaal wordt verteld vanuit de mannen in plaats van de vrouwen. In de eerste drie delen lazen we met name over Parker en vanuit zijn perspectief.

Droom is, na Verlangen, Lust en Hitte, het 4e deel in de serie. Erotica-auteur Geneva James woont in Londen en is een zeer succesvolle schrijfster. Alleen, ze kampt met wat writers block. Hoe moet het verder met haar romantische personages? En ook qua erotiek mist ze inspiratie. Tijd voor de mannen om haar te helpen en een oogverblindende vrouw als deze, die helpen ze maar al te graag. Daarna reizen ze naar Berlijn voor een enorme uitdaging, de grootste tot dusver.

Bij Hitte werd al duidelijk dat de personages in Mannen van de wereld diepgang en emoties missen. Ze blijven oppervlakkig en macho. Ook in Droom is dit helaas het geval. En alhoewel Audrey Carlan nog altijd briljant is in het schrijven van de spannende, sexy scenes, begint het gebrek aan diepgang ook hier zijn tol te eisen. Het zorgt ervoor dat alle scenes op elkaar lijken en wat saai wordt. En als lezer vraag je je soms ook af: Wat doen die mannen nou echt tijdens zo'n klus? Zoveel dragen ze niet bij en deze vrouwen aan de top lijken zich eigenlijk prima zelf te redden.

In de recensie over Hitte werd al geschreven dat het tijd was dat we meer kennis zouden maken met Bo en Royce, omdat we nieuwsgierig waren geworden naar deze knappe mannen. Echter, in Droom blijft de verhaallijn gefocust op Parker. En – zonder teveel spoilers te geven – is het liefdesleven van Parker ondertussen in dit 4e deel helemaal niet zo spannend meer en voelde dat in Hitte al behoorlijk afgerond. Sterker nog, er zijn genoeg spannende scenes tussen Parker en zijn geliefde, maar er is vooral heel veel aandacht voor hoeveel ze van elkaar houden. Droom puilt uit van de over the top, sentimentele en zoetsappige liefdesverklaringen. Na 100 pagina's denk je als lezer: we hebben de boodschap ontvangen, jullie houden heel veel van elkaar.. kunnen we nu door? En ondanks deze liefdesverklaringen, mist het personage van Parker nog steeds diepgang. Hierdoor daalt het 4e boek van Mannen van de Wereld naar een magere 2 hartjes. Jammer, want het verhaal startte met een mooi plot en we weten dat Audrey Carlan echt geweldige boeken kan schrijven die je wil verslinden.

Mannen van de wereld 4 - Droom

1  2  3  4  5

Drie mannen, twaalf steden – ontelbaar veel onvervulde wensen

Parker, Bo en Royce zijn echte vrouwenmagneten. Ze zijn er zelfs zo goed in dat ze er hun beroep van hebben gemaakt. Samen runnen ze het bedrijf Mannen van de Wereld en vliegen ze de hele wereld over om kapitaalkrachtige vrouwen bij te staan bij allerhande klussen.

In Droom reizen Parker, Bo en Royce af naar Londen en Berlijn. In Londen staat erotica-auteur Geneva James aan de top van de bestsellerlijsten. Haar boeken laten je stoutste dromen uitkomen, maar nu is de schrijfster zelf toe aan wat inspiratie. In Berlijn worden de mannen geconfronteerd met hun meest veeleisende klus tot dusver. Gelukkig houden ze wel van een uitdaging.