Sla je slag - Meghan Quinn RECENSIE

Recensie: Sla je slag – Meghan Quinn

In Sla je slag maken we kennis met Jason en Dottie. Dottie had vroeger een enorme crush op honkballer Jason, maar ze was te verlegen om op hem af te stappen. Nu is ze een keiharde zakenvrouw die na een gebroken hart een muur om zichzelf heen heeft gebouwd. Ze wil niemand te dichtbij laten komen. Wanneer haar assistent per ongeluk geld doneert aan de stichting van Jason genaamd ‘Sla je slag’ en Dottie een date wint met Jason, wil ze hier in eerste instantie niks van weten. Maar hoe vaker ze Jason ziet, hoe meer hij haar muur weet af te brokkelen met zijn charme, humor en zijn gevoeligheid. Lukt het Jason om Dottie haar gevoelige kant te laten zien?

Sla je slag is het derde deel van de Brentwood-serie van Meghan Quinn. In dit deel spelen de hoofdrolspelers uit de vorige twee delen, Emory en Knox en Milly en Carson een grote rol. Het verhaal speelt zich negen jaar na de gebeurtenissen uit het eerste boek af en het is voor de fans ontzettend leuk om over de personages uit de vorige delen te lezen en te zien hoe het nu met ze gaat. Het is daarom aan te raden om eerst de vorige delen gelezen te hebben, omdat je anders een aantal spoilers over de andere karakters leest en je echt wat achtergrondinformatie mist.

Jason en Dottie zijn twee goed uitgewerkte karakters die Meghan Quinn heel driedimensionaal heeft weten neer te zetten. Omdat het boek vanuit zowel Jason als Dottie is geschreven leer je beide karakters ontzettend goed kennen. Jason is echt een schatje. Hij is ontzettend lief en gevoelig. Zo is hij niet bang om zijn gevoelens te tonen en is hij niet bang om zijn tranen te laten zien. Hij doet alles voor degene van wie hij houdt. Zijn humor is daarnaast geweldig. Hij maakt gevatte en soms ronduit bizarre opmerkingen die je hardop doen zullen lachen. Zijn gevoel voor humor is gewoon geweldig! Dottie is een wat lastiger personages om in je hart te sluiten. Op het eerste gezicht lijkt ze erg hard; dit moet ze ook zijn in de harde zakenwereld om serieus te worden genomen als vrouw. Doordat ze zo afstandelijk is, is het voor de lezer in eerste instantie wat lastig om een connectie met haar te krijgen. Maar ook als lezer leer je haar, net als Jason, langzaamaan steeds beter kennen. Dottie zal je daarna net als de andere karakters in je hart sluiten.

Het verhaal van Sla je slag zit weer geweldig in elkaar vol met steamy scènes die Meghan Quinn geweldig weet te omschrijven. Het boek heeft een sterke opbouw en een mooi eind. Wel was het verhaal op sommige momenten net iets te langdradig. De auteur had een aantal pagina’s kunnen schrappen om het verhaal wat vlotter te laten verlopen.

Sla je slag is weer een geweldig deel in de Brentwood-serie van Meghan Quinn. Het is ontzettend leuk dat de karakters uit de voorgaande boeken zo’n grote rol in dit deel speelden. Jason is een karakter waar je vrijwel direct verliefd op wordt en alhoewel Dottie in eerste instantie een ijsprinses lijkt te zijn, weet zij toch ook haar weg naar het hart van de lezer te vinden. Meghan Quinn lijkt aan het eind van het boek voorzichtig een aantal lijntjes uit te leggen naar een vierde deel in de serie. In het Engels zijn er in totaal al acht delen van deze serie verschenen, dus we hebben nog heel wat om naar uit te kijken! Sla je slag krijgt van mij 4 hartjes.

Recensie: Sla je slag – Meghan Quinn

Brentwood 3 - Sla je slag

Meghan Quinn

2 juni 2021

ISBN 9789021422084
    Uitgever Volt
    400 pagina's

Volt

New Adult

1  2  3  4  5

Dottie Domico had in haar studententijd een flinke crush op de knappe en populaire baseballspeler Jason Orson. Ze was alleen altijd te verlegen om hem aan te spreken. Inmiddels is Dottie afgestudeerd en een succesvolle CEO. Als online een date met Jason geveild wordt, wint Dottie per ongeluk. Een date met hem lijkt haar veel te gênant, dus ze zegt snel af. Waar ze niet op had gerekend, is dat Jason het daar niet bij zou laten zitten…