De Gorgels Doeboek - Jochem Myjer & Rick de Haas RECENSIE

Recensie: De Gorgels Doeboek - Jochem Myjer & Rick de Haas

De Gorgels Doeboek is precies wat de titel zegt: een doeboek voor kinderen in het thema van de Gorgels. Met kleurplaten, taalspelletjes, raadsels, knutselprojecten en nog veel meer.

De opdrachten van De Gorgels Doeboek zijn heel gevarieerd waardoor er voor ieder wat wils in te vinden is en het ook niet snel zal vervelen. En je kunt het hierdoor ook op verschillende plaatsen gebruiken. Sommige opdrachten kun je gemakkelijk thuis of op vakantie doen en anderen kun je zelfs in de auto onderweg naar je vakantiebestemming doen. Er zijn verschillende soorten puzzelopdrachten, zoals taalpuzzels, doolhoven en zoek de verschillen. Maar ook verschillende soorten raadsels en kleurplaten. Een groot pluspunt van De Gorgels Doeboek zijn de knutselopdrachten en de instructies om personages van De Gorgels te kunnen natekenen. Er zijn zelfs recepten te vinden in het De Gorgels Doeboek, zoals Gorgelmuffins of een kaasfondue

De schrijfstijl van Jochem Myjer die hij gebruikt in alle Gorgelboeken is heel kenmerkend en herkenbaar voor de lezer. Deze stijl komt duidelijk terug in de opdrachten in De Gorgels Doeboek wat de opdrachten toch net even extra leuk maakt. Dit begint al met de flaptekst als de opsomming van alles wat erin het boek staat eindigt met “of-niet-of-wel”. De illustraties van Rick de Haas zijn even prachtig als in de Gorgelboeken. Dit maakt het bijna jammer om in het boek te gaan tekenen en schrijven. Gelukkig zullen de meeste kinderen, waar het boek voor bedoeld is, hier minder moeite mee hebben.

De Gorgels Doeboek is het perfecte (vakantie) doeboek voor fans van de Gorgels. Jochem Myjer en Rick de Haas hebben hun Gorgelthema op een erg leuke manier doorgevoerd in dit doeboek. De kenmerkende Gorgelschrijfstijl van Jochem Myer vind je terug in de opdrachten en de prachtige illustraties van Rick de Haas maken het plaatje compleet. Een echte aanrader dus!

Gorgels - De Gorgels - Doeboek

1  2  3  4  5

Dit leuke doeboek van De Gorgels boordevol humor is perfect voor de mei- en zomervakantie. (7+)

Snap-jij-het-wel-of-niet puzzeltjes, kruiswoord-zeg-maar-raadsels, zoek-de-verschillen voor superogen, ik zag het al verbind-de-nummers, teken-porroporroguggelbam-na, Gorgelrebussen, helemaal-goed-mopjes-raden, Gorgeludoku’s en nog veel meer voor een laat-maarlekker-regenen-vakantie!

Het leukste doeboek voor de mei- en zomervakantie, voor alle fans van De Gorgels. Joebelabambam!