F*ck like a goddess - Alexandra Roxo RECENSIE

Recensie: F*ck like a goddess - Alexandra Roxo

Vind je stem. Sta in je kracht. Heel jezelf. F*ck like a goddess. Dat is de tekst die er op de omslag van dit boek van Alexandra Roxo staat. De schrijfster staat bekend als coach op het gebied van seksualiteit, maar ook emancipatie en kracht in jezelf vinden zijn dingen die zij erg belangrijk vindt. Vanuit haar ervaring schreef ze F*ck like a goddess: leer jezelf liefhebben en anderen lief te hebben, leer je gemakkelijk te voelen in je huid en zeker niet onbelangrijk: leer je seksualiteit te accepteren en hiervoor uit te komen!

De titel van het boek wekt absoluut de indruk dat het in zijn geheel over seks gaat. Dit is waar; maar toch ook niet. Alexandra Roxo begint met een deel waarin ze uitlegt wat ze bedoelt met haar gewaagde titel: niet zozeer het bedrijven van de liefde alleen, maar ook het liefhebben (van jezelf) en het vinden en omarmen van je innerlijke godin. Want dat ben je volgens haar; een godin die haar lichaam moet waarderen en liefhebben. Van jouw lichaam is er tenslotte maar één: ook je persoonlijkheid is uniek. Waarom zou je je schamen voor wie je bent, als je zo mooi en uniek bent? Dit maakt F*ck like a goddess een ontzettend goed boek voor mensen (niet alleen voor vrouwen) die zichzelf moeten leren liefhebben. De boodschap is heel duidelijk: houd van jezelf zoals je bent en waardeer je eigen ik.

Alexandra Roxo geeft je handvatten om aan jezelf te werken. Daarbij geeft ze opdrachten: je bent natuurlijk niet verplicht om ze (allemaal) uit te voeren, maar het wordt wel aangeraden. Natuurlijk is het voor iedere lezer belangrijk om te kiezen wat zij het best vindt werken. Als je niet van zweverige dingen houdt, is het allereerst lastig om dit boek te lezen, maar daarnaast staan er dan oefeningen in die jou waarschijnlijk niet liggen. Roxo hamert erop dat iedereen zelf moet doen waar ze zich goed bij voelt.

F*ck like a goddess gaat zeker ook dieper in op seks. Niet alleen de seksuele handelingen met een man, maar ook met jezelf. Voel jij je ongemakkelijk in je lijf en is masturberen iets waar jij je echt voor schaamt? Niet nodig, zegt Roxo. Leer jezelf kennen, ga op zoek naar wat jij fijn vind. Hoe vaker je iets doet, des te minder ongemakkelijk het wordt. Als dit iets is waar je niet van houdt, is dat ook helemaal prima, maar ze is ervan overtuigd dat je seksualiteit niets is om je voor te schamen. Mannen doen dat (over het algemeen) niet, dus waarom wij wel?!

Of dit boek je kan helpen, ligt helemaal aan jezelf en hoe je op het boek reageert. Heb je geen zin om oefeningen te doen of iets te veranderen, dan zul je weinig verandering merken. Maar ga jij echt aan de slag; pak je een dagboek, vertel je jezelf iedere dag dat je waardevol bent en dat het een goede dag gaat worden; dan is F*ck like a goddess een aanwinst voor jou.

Het beoordelen van F*ck like a goddess is lastiger dan het lijkt. Het is een heel mooi en goed boek wat zeker handvatten biedt aan vrouwen die de steun kunnen gebruiken. In dat opzicht verdient het boek zeker vier hartjes. Het heikel punt is de wat zweverige manier van doen van de schrijfster: als lezer(es) hoef je zeker niet zo te zijn, maar wanneer je zelf wat meer nuchter bent is het niet makkelijk om dit boek te lezen. Toch kun je veel kracht uit dit boek van Alexandra Roxo halen, waardoor het vier hartjes krijgt.

F*ck like a Goddess

1  2  3  4  5

Alexandra Roxo deelt in ‘F*CK LIKE A GODDESS’ haar goddelijke vrouwelijke beproefde methoden. Dit is dezelfde methode als die haar zelf heeft genezen.

Wat als je diepste angsten, je pijnlijkste stukjes en je grootste wonden de SLEUTEL zijn om een ??opgewonden en gepassioneerd leven te leiden? Om je gaven met de wereld te delen en onderweg adembenemende orgasmes te ervaren? En wat als je jezelf helemaal zou zijn? - je rommelige, wilde, rauwe en sensuele zelf – echt precies zoals je bent. EN je je ook nog steeds goed voelt! Dat is wat F*ck like a goddess betekent, letterlijk en figuurlijk.

In ‘F*CK LIKE A GODDESS’ leer je om het leven de liefde met je te laten bedrijven en te genieten van elk onderdeel, zelfs als het pijn doet, en om de magie is dit alles te vinden.

** Hoe kan het dan dat vrouwen zoveel moeite hebben om gewoon lekker in hun vel te zitten?
    ** Om zich sterk te voelen en zelfverzekerd genoeg te zijn om zichzelf met de wereld te delen?
    ALEXANDRA ROXO zegt hierover: ‘Omdat iedereen is geconditioneerd, en we ons daardoor hebben aangeleerd te denken dat we niet genoeg zijn. En nu is het de tijd om dit verhaal te herschrijven.’ Maak van je leven een orgastische tocht naar zelfkennis en lees dit boek.