Zomers Madrid - Evi Dekker RECENSIE

Recensie: Zomers Madrid - Evi Dekker

Wanneer Lara voor een tweede keer de liefde vindt trouwt ze met Kevin. Na de bruiloft gaan ze op huwelijksreis naar Madrid samen met zijn zoontje Siem. De reis is ontspannend tot Siem verdwijnt en de politie erbij gehaald moet worden. Wat kan er met Siem gebeurd zijn? Waarom gedraagt Kevin zich zo vreemd? En zijn hun nieuwe vrienden wel te vertrouwen?

Zomers Madrid is het debuut van de Nederlandse Evi Dekker. Zoals de cover al doet vermoeden is dit boek een zomerse en vrij ontspannende thriller. Het verhaal draait vooral om het koppel Kevin en Lara en hun prille relatie die onder druk komt te staan na de verdwijning van Siem. In de korte inhoud van het boek wordt de verdwijning van Siem al aangekondigd maar tijdens het lezen is het nog even wachten op deze gebeurtenis. Aangezien je als lezer al weet dat dit zal gebeuren is de spanning er hierdoor wel een beetje af.

Veel spanning is er ook in het algemeen niet aanwezig in Zomers Madrid. Een thriller kan je dit boek dat ook niet echt noemen, eerder een spannende roman. Het blijft wel een mysterie wat er nu juist met Siem gebeurd is maar erg verrassend is de ontknoping niet. Het einde wordt ook iets te snel afgerond waardoor alles iets te gemakkelijk en onwerkelijk aanvoelt.

Waar Evi Dekker bij Zomers Madrid wel in slaagde is om een aangenaam en vlotlezend boek te schrijven. De schrijfstijl is eenvoudig en luchtig en geeft dan ook een prettige leeservaring. Voor je het weet zit je talloze pagina's ver bij het lezen van dit verhaal. De vakantiesfeer in Madrid zorgt er bovendien voor dat dit een ideaal vakantieboek is of ééntje die je tussendoor leest puur ter ontspanning. Het is ook een geschikt boek voor wie graag romans leest maar toch eens een boek met een stukje misdaad wil lezen.

De personages in Zomers Madrid zijn beperkt in aantal, toch werden ze niet uitgebreid uitgewerkt. Het is hierdoor moeilijk om echt voeling te krijgen met de personages en hun handelingen. Kevin en Lara voelen ook niet echt aan als ouderfiguren en de beschrijving van de jonge Siem is ook niet altijd even realistisch. Dit zorgt er vooral voor dat je dit boek met geen te hoge verwachtingen mag lezen. Maar laat het verhaal gewoon over je heen komen en dan heb je een prettige misdaadroman in handen die jou enkele aangename leesuurtjes kan bezorgen.

Zomers Madrid is een zomers verhaal dat leest als een roman met een klein beetje spanning. De aangename schrijfstijl is een groot pluspunt en zorgt ervoor dat je het boek in geen tijd uit hebt.

Recensie: Zomers Madrid - Evi Dekker

Zomers Madrid

1  2  3  4  5

Lara’s scheiding is eindelijk rond, dus ze kan trouwen met haar grote liefde Kevin. Ze kent hem van haar werk als cateraar; hij werkt als marketingmanager voor een van haar klanten en heeft een zoontje uit een eerder huwelijk: Siem.

Na hun zomerbruiloft gaan ze met zijn drieën op huwelijksreis naar Madrid. Alles is precies zoals Lara het zich voorstelde, want ze genieten als nieuw gezin van de stad en van elkaar. Totdat Siem verdwijnt. Het kind is spoorloos in een miljoenenstad.

De Spaanse en de Nederlandse politie werken nauw samen om de zaak op te lossen. Kevin denkt dat zijn ex achter de verdwijning van zijn zoon zit, maar Lara wordt daar gaandeweg steeds minder zeker van…