Provence - Linda van Rijn RECENSIE

Recensie: Provence - Linda van Rijn

Linda van Rijn neemt ons mee naar een groot kasteel in de Provence, waar de bruiloft van presentatrice Leila en zanger Bram zal plaatsvinden. Maar helaas is Bram niet altijd even netjes geweest in zijn relatie en visagiste Nadia Schutte weet daar alles van. Het is dat ze aanwezig moet zijn voor haar werk maar anders had ze deze bruiloft liever overgeslagen. De dag na de bruiloft lijkt het goed mis te zijn, de bruidegom is nergens te vinden. Bruid Leila is over haar toeren en Nadia kan alleen maar hopen dat niemand erachter komt dat zij Bram die nacht nog heeft gezien....

Provence is een korte thriller wat je meteen ziet aan het dunne en kleine formaat. Het grote lettertype maar ook de dialogen in het verhaal zorgen ervoor dat het verhaal makkelijk leest. De schrijfstijl van Linda van Rijn is laagdrempelig en de karakters zijn ondanks het korte verhaal toch krachtig neergezet. Je waant jezelf in de Provence, de sfeer van het boek is sterk omschreven. Sprookjesachtig en het kan haast niet mooier.

De proloog zorgt ervoor dat je meteen midden in het verhaal zit. Nadia en haar dochter zijn op de vlucht, maar je hebt geen idee waarvoor. Je nieuwsgierigheid wordt meteen gewekt. De schrijfstijl van de proloog is pakkend en daarom wil je dit boek niet wegleggen.

Het verhaal wordt verteld vanuit Nadia, een visagiste van grote namen en moeder van Romée. Nadia is uitgenodigd op de bruiloft van presentatrice Leila en zanger Bram. Nadia weet helaas uit eigen ervaring dat Bram niet altijd te vertrouwen is, en heeft daarom niet zo'n zin in deze bruiloft. Wat er tussen haar en Bram speelde in het verleden is nog vers. Leila en Bram zijn echte sterren en vieren hun bruiloft groots. Bram is een echte casanova en ligt goed bij de vrouwelijke fans.

Er zit vaart in het verhaal en wanneer je eenmaal in het verhaal zit is Provence een spannende thriller die je niet zomaar weglegt. Soms is het verhaal wat voorspelbaar en had het iets meer diepgang mogen krijgen maar dat neemt niet weg dat Provence naar mijn mening vier sterren verdient omdat deze eenvoudige thriller alles in zich heeft voor een lekker aantal uurtjes vermaak.

Recensie: Provence - Linda van Rijn

Provence

1  2  3  4  5

Een groot kasteel in de Provence, een peperdure jurk en een feest waar het aan niets ontbreekt – de bruiloft van presentatrice Leila en zanger Bram lijkt op het eerste gezicht een sprookje. Visagiste Nadia Schutte weet echter wel beter. De escapades van Bram uit het verleden – ook met haarzelf – maken dat ze hem voor geen meter vertrouwt. Het liefst was ze niet naar de bruiloft gekomen, maar afzeggen zou te grote gevolgen hebben voor haar werk. Tijdens de ceremonie en het feest houdt ze zich wat afzijdig en ze neemt zich voor de volgende dag zo snel mogelijk naar huis te gaan. Maar de volgende ochtend is iedereen in het kasteel in rep en roer: de bruidegom is spoorloos verdwenen. Leila is in alle staten en Nadia maakt zich grote zorgen. Wat als uitkomt dat zij Bram die nacht nog heeft gezien?