Misverstand in de urban jungle - Lis Lucassen RECENSIE

Recensie: Misverstand in de urban jungle - Lis Lucassen

Misverstand in de urban jungle is het tweede deel van de Misverstand-serie van Lis Lucassen (pseudoniem van Olga Hoekstra). En helemaal fijn: dit deel is los te lezen. Je volgt dertiger Amelia die op haar zestiende zwanger raakte van een zoon. Inmiddels is zoon Jared 18 jaar en kiest Amelia voor zichzelf door van het boerenland te verhuizen naar Amsterdam. Ze solliciteert bij de bibliotheek en ontmoet haar buurman - die haar wel erg bekend voorkomt. Deze starre man houdt ze liever op afstand, maar Amelia is toch ontzettend tot hem aangetrokken.

Misverstand in de urban jungle is een heerlijk verhaal waarin je kunt lachen om het hoofdpersonage Amelia. Eindelijk heeft ze het gevoel dat het nu haar tijd is om te leven en als dorpsmeisje komt ze terecht in de grote stad, wat zorgt voor hilarische momenten. De trams, de hectiek en de botte stadsmensen. Ook het verdriet van Amelia is prachtig uitgewerkt. Af en toe krijg je een inkijkje in haar hart en laat ze zien hoe kwetsbaar ze eigenlijk is. Vooral toen ze zwanger werd op haar zestiende en op school werd gepest en uitgescholden. Dit is - naast de hilariteit - mooi verwerkt en komt direct bij je binnen.

Amelia stort zich compleet in het uitgaansleven, drinkt, heeft de nodige katers en maakt plezier. Het zal voor velen herkenbaar zijn als je ooit een keer dronken bent geweest. Toch is de karakterverandering van een moeder uit een streng gezin, naar een losbollige vrouw in de stad een behoorlijke overgang. Het maakt Amelia juist meer en meer een ongrijpbaar personage.

Er zijn nog twee belangrijke personages in het boek waar je ook een beetje van gaat houden. De 18-jarige zoon Jared heeft het erg moeilijk met de vooroordelen in het dorp. Hij houdt zich sterk en je voelt ook wat het met hem doet. Ook Tristan - de knappe buurman - laat zijn muur meer en meer zakken, waardoor je hem leert kennen en erachter komt waarom hij zich afsluit van de wereld.

Misverstand in de urban jungle verovert je hart met de bijzondere personages die ieder hun eigen verhaal hebben. Deze feelgood heeft behoorlijk wat hilarische scènes, maar dat is zeker niet het enige, want Lis Lucassen voegt ook een vleugje diepgang toe aan het verhaal. Een prachtige en grappige feelgood met behoorlijk wat mooie real life momenten.

Misverstand-serie 2 - Misverstand in de urban jungle

1  2  3  4  5

Heerlijke feelgood over zelfontplooiing. Deel 2 van de Misverstand-serie van Lis Lucassen!

Ga mee van de Achterhoek naar Amsterdam in 'Misverstand in de urban jungle', het tweede deel in de grappige en lieve feelgoodserie van Lis Lucassen. Zwanger op haar zestiende, een vervlogen droomcarrière als danseres… Dertiger Amelia heeft wat schade in te halen. Ze verhuist naar Amsterdam en gaat bij de OBA werken. Net gesetteld ontmoet ze haar knappe buurman, en ze zou zweren dat ze hem kent. Hij weet wel waarvan, maar vertelt haar niks. 'Misverstand in de urban jungle', het tweede deel van Lis Lucassens Misverstand-serie, is net zo smakelijk als het eerste deel 'Misverstand in de middle of nowhere'!