Miljonairskind 3 - Het verborgen eiland - Ilona de Lange RECENSIE

Recensie: Miljonairskind 3 - Het verborgen eiland - Ilona de Lange

Jaren geleden hebben de ouders van Zilver de loterij gewonnen. Ze zijn miljonair! Alleen, niemand mag dat weten... eerst hadden ze onder het oude, kleine huisje een geheim onderhuis vol met glijbanen en zelfs een dierentuin. Later wordt er een geheime verdieping toegevoegd aan het huis met onder andere een escape room. Maar na twee boeken is het voor de ouders van Zilver duidelijk: mensen zijn uit op hun geld en dus zijn ze niet veilig. De familie koopt daarom een privé eiland, verborgen ergens in de oceaan! Wow! Maar dan... spoelt er een ineens een groep schipbreukelingen aan op het geheime eiland van de familie. En dan vinden Zilver en Lennon ook nog eens hele vreemde flessenpost...

Ilona de Lange is de auteur van de succesvolle boeken van het Miljonairskind. Na deel 1 en 2 is er nu het derde deel: Het verborgen eiland. De boeken zijn voor de leeftijd van ongeveer 9 tot en met 12 jaar. De boeken zitten vol avontuur, spanning en ook heel veel humor. Ook Het verborgen eiland is weer een enorm leuk boek voor kinderen om zelf te lezen of uit voor te lezen.

Het is een slimme zet van auteur Ilona de Lange om de familie te verplaatsen naar een nieuwe omgeving. Een privé eiland, daar is immers van alles te ontdekken! Het eerste deel van het boek gaat dan ook vooral daarover. Heeft het eiland een skatebaan?! En waar slapen ze eigenlijk?! En zijn die dolfijnen nu echt of zijn het robots?! Gelukkig is Zilver niet alleen, want Lennon en zijn familie zijn mee verhuisd! Het verhaal doet de fantasie en nieuwsgierigheid van ieder kind op hol slaan. Wat zou jij willen hebben op jouw eigen, tropische privé eiland? Je kan je voorstellen dat het fantastisch moet zijn voor Ilona de Lange om deze boeken te schrijven. Want, niets is te gek!

Mooi aan Het verborgen eiland – en de andere boeken uit de serie – is dat het verhaal wel een boodschap bevat. Want, hoe is het om zoveel geld te hebben? En, maakt geld eigenlijk wel gelukkig als je het met niemand kan delen? Als je zo rijk bent als Zilver zijn familie, is het dan wel eerlijk om er alleen maar leuke dingen voor jezelf mee te doen? Of kan je er ook iets goeds mee doen voor de wereld en voor een ander? Gelukkig is Zilver een stuk wijzer als zijn ouders, want al gauw bedenkt hij een goed plan hiervoor. Het verborgen eiland is hierin een mooi voorbeeld van hoe de jonge, nieuwe generatie creatief en kritisch kan denken over grote, ingewikkelde problemen in de wereld. Het boek is dus niet alleen avontuurlijk en grappig, maar ook inspirerend. Dit maakt het boek ook zeker aantrekkelijk om samen in de klas te lezen en erover in gesprek te gaan.

Miljonairskind - Het verborgen eiland

1  2  3  4  5

Deel 3 in de hilarische en avontuurlijke serie Miljonairskind van Ilona de Lange. Los te lezen. Vanaf 9 jaar.

De ouders van Zilver zijn multimiljonair, maar dat mag niemand weten. Zilvers vader heeft een tropisch privé-eiland gekocht met een jungle, robot-dolfijnen, geheime tunnels en nog veel meer! Tijdens een storm spoelt het jacht van een andere miljonair aan op het eiland. Zilver en zijn familie moeten noodgedwongen doen alsof zij ook schipbreukelingen zijn om hun rijkdommen geheim te houden. Dan vinden Zilver en Lennon vreemde flessenpost. Iemand houdt het eiland in de gaten. Ze weten het zeker: ze zijn in groot gevaar…