Attract It - Jessica Jansen RECENSIE

Recensie: Attract It - Jessica Jansen

Dit boek leert je precies wat de naam al zegt: aantrekkingskracht ontwikkelen. Hoe hebben al die mensen toch een fijne relatie, een goeie baan of een heerlijk huis? Jessica Jansen geeft je de nodige handvatten om je eigen manifestatiekracht te ontdekken en te ontwikkelen. Wat is manifesteren, uit welke onderdelen bestaat de formule en op welke manier kun jij hier zelf mee aan de slag gaan? Een groot aantal praktische tips zal je door alle onderdelen heen leiden en je laten nadenken over hoe je jouw persoonlijke doelen aan kunt trekken.

Met Attract it heeft Jessica Jansen een prachtig boek neergezet. Waar de meeste boeken zonder uitgebreide illustraties kunnen, pakt zij het helemaal anders aan. De (zelfgetekende) afbeeldingen voegen zó veel toe aan het verhaal en brengen je helemaal in de sfeer die ze met haar verhaal wil neerzetten. Het is bijna zonde om in dit boek te gaan schrijven, maar je wordt al snel overgehaald.

Attract it staat vooral heel sterk omdat Jessica Jansen een heel persoonlijk verhaal vertelt. Stukje bij beetje lees je over haar persoonlijke motivatie om aan de slag te gaan met manifesteren, over haar problemen en de manier waarop ze daarmee om is gegaan. Ze redt je ook meteen van enige twijfels, want ja, manifesteren is soms heel zweverig. Dat geeft ze gelukkig ook zelf toe.

Aan het einde van elk hoofdstuk komt echter een lijstje met concrete taken tevoorschijn, iets wat je gewoon kunt invullen zonder ook maar enig idee te hebben van wat manifesteren precies is. Jessica Jansen ontwikkelt dit samen met jou, want wanneer je alle opdrachten hebt gedaan kun je met trots zeggen dat je een eerste poging tot manifesteren hebt gedaan. Aan het einde van dit boek heb je dan ook echt iets om verder mee te gaan.

Daar komt natuurlijk wel meteen bij kijken dat dit geen boek is om eventjes door te bladeren en uit te lezen. Je zult echt je tijd moeten nemen om bij elk deel de opdrachten te maken en stil te staan bij wat jij precies uit dit verhaal wilt halen. Wat is jouw doel, wat kun je doen om dit te bereiken en wat kun je juist loslaten om dit mogelijk te maken? Zelfs wanneer je praktisch ingesteld bent zijn dit stappen die je nog gemakkelijk kunt maken en waar je zelfs voldoening uit kunt halen. Eerlijk, wie wil er nou geen vision board maken van zijn toekomstige huis?

Attract it is een prachtig startpunt om jouw manifestatiekracht te kunnen vinden en uit te diepen, zeker wanneer je wilt gaan beginnen met manifesteren. De duidelijke opdrachten en hoofdstukken vormen een nuchtere basis voor een ietwat zweverig onderwerp. De persoonlijke touch die Jessica Jansen dit boek geeft is een toevoeging die het plaatje compleet maakt.

Recensie: Attract It - Jessica Jansen

Attract It

1  2  3  4  5

Een fijne relatie, een droomhuis en een succesvolle carrière. Klinkt dit too good to be true? Nee hoor, je kunt het allemaal manifesteren. Jessica Jansen helpt je te ontdekken hoe je jouw gedachtes, intenties en doelen tastbaar kunt maken. Met de kracht van het universum kun je ook jouw dromen werkelijkheid laten worden.

Jessica Jansen leert je op visuele wijze hoe je de wet van de aantrekkingskracht toe kunt passen in de praktijk. Denk aan het maken van een vision board, het opschrijven van intenties met een nieuwe maan, affirmeren en het tonen van dankbaarheid. Attract It is zowel spiritueel als nuchter, zodat je jouw manifestatiekracht meteen kunt toepassen. Want die kracht, die bezit iedereen.