Zin in Zillertal - Svea Ersson RECENSIE

Recensie: Zin in Zillertal - Svea Ersson

Wanneer Katja en haar man plannen hebben gemaakt om een bed en breakfast te beginnen in Oostenrijk komt ze er achter dat haar man een ander heeft. Toch besluit Katja samen met haar kinderen te vertrekken Zillertal. Haar kinderen zijn talentvolle skiërs en kunnen daar elke dag trainen en genieten van de heerlijke pistes. Katja heeft wel zin om Dietmar weer te ontmoeten, de trainer van Myrthe en Rowan, om te kijken wat er tussen hen ontstaat. Wanneer ze aankomen in het plaatsje is de bed and breakfast niet achtergelaten zoals afgesproken en staat Katja voor een dilemma. Gelukkig vangt Dietmar hen op. Niet iedereen lijkt er blij mee dat Katja in Zillertal komt wonen. Wanneer Katja er hard aan werkt om alles op rolletjes te laten verlopen neemt er iemand uit het verleden contact met haar op, en dat is niet wat Katja wil. Ze wil het verleden achter zich laten. Waarom is dat? En gaat dat haar lukken?

Zin in Zillertal is onderdeel van de vertrek-serie van Marelle Boersma en is een heerlijke thriller. Door een sterk proloog is je nieuwsgierigheid meteen gewekt en zit je in het verhaal. Doordat je meteen in de auto stapt met Katja en de kids krijg je een heleboel informatie waardoor je de sfeer kan voelen. Svea Ersson heeft dat goed neergezet. Met de proloog in je achterhoofd zit je meteen met een heleboel onbeantwoorde vragen en wil je niets liever dan het mysterie ontrafelen.

Er zit veel vaart in het verhaal en de schrijfstijl is vlot. De korte hoofdstukken en het laagdrempelig taalgebruik maken dat het boek fijn leest. De sfeer is goed neergezet en je waant je even op de pistes in Oostenrijk. Een echt winters tintje. Dit boek leest makkelijk weg tussendoor, maar als je even doorleest heb je het in een paar uur uit. Wat is er in het verleden van Katja gebeurd en zal het haar lukken haar leven weer op de rit te krijgen?

Want dat Katja een verleden heeft dat ze liever geheimhoudt is al snel duidelijk. Maar Katja is niet een vrouw die de kaas van haar brood laat eten en laat zich niet uit het veld slaan. Je kop in het zand steken heeft geen zin dus zal ze haar verleden onder ogen moeten zien. Ook zijn de twee pubers sterk neergezet. Myrthe vindt dat Rowan wordt voorgetrokken omdat hij beter kan skiën en zet zich als een echte puber af tegen haar moeder. Rowan daarentegen laat niet de baas over hem spelen en wanneer het hem niet zint laat hij dat goed merken. Ook de andere personages zijn goed neergezet en brengen bijna allemaal wel iets geheimzinnigs met zich mee waardoor je je steeds afvraagt wat hun rol is in het verhaal van Katja.

Svea Ersson heeft met Zin in Zillertal weer een heerlijke vertrekthriller neergezet waardoor je zin krijgt op de ski's te gaan staan en je te wanen in de winterse wereld van Zillertal. De opbouw is sterk en je wordt meerdere malen op het verkeerde been gezet. Ben je eenmaal begonnen in dit boek, dan daag ik je uit het weg te leggen voordat je bij de laatste bladzijde bent aangekomen!

Een vertrek thriller - Zin in Zillertal

1  2  3  4  5

De kinderen van Katja van Merwede zijn talentvolle skiërs. Om hen optimaal te laten trainen, verhuist Katja naar het Oostenrijkse Zillertal. Terwijl het leven van Myrthe en Rowan zich afspeelt op en rond de piste, probeert Katja een bestaan op te bouwen. Dan duikt er iemand op die haar dringend wil spreken. Het voert Katja terug naar de tijd toen ze zelf aan skiracen deed. Maar die periode uit haar leven wil ze het liefst vergeten...