De perfecte echtgenote - Darby Kane RECENSIE

Recensie: De perfecte echtgenote - Darby Kane

Lila Ridgefield heeft het allemaal zo goed gepland in De perfecte echtgenote, maar dan komt het bericht dat Aaron, haar man, nooit op zijn werk verschenen is en zijn auto en telefoon nergens te vinden zijn. Terwijl Lila weet waar ze het dode lichaam van haar man heeft achtergelaten. Bang dat haar plan niet gewerkt heeft en haar man het op de een of andere manier heeft overleefd, roept Lila de hulp van een oude vriend in. Zonder het achterste van haar tong te laten zien probeert ze samen met de politie haar man te vinden en een dader aan te wijzen.

Darby Kane heeft met De perfecte echtgenote een interessant verhaal neergezet. Vrouw doodt man, maakt een plan om te zorgen dat het op zelfmoord lijkt, dode man verdwijnt. Alles lijkt erop te wijzen dat Lila haar man heeft vermoord, maar toch blijkt er een andere belangrijke pion in dit verhaal een rol te spelen. De perfecte echtgenote kent in het eerste deel een opbouw aan achtergrondinformatie wat belangrijk is voor de ontknoping van het verhaal. Ondanks dat je weet wie de moord gepleegd heeft, zorgt deze informatie ervoor dat je meer te weten komt over de personages en hoe het zover heeft kunnen komen. Deze manier van opbouw is interessant en ook origineel, maar zorgt er wel voor dat het verhaal niet vanaf de eerste bladzijde super spannend is. Op twee derde van het einde begint de ontknoping en komt het verhaal op gang en wordt het spannend, zo spannend dat het boek bijna niet weg te leggen is. De ontknoping, mede door de opbouw van het verhaal, is dan ook zeker thriller waardig.

Darby Kane zorgt er door de achtergrondinformatie voor dat je de hoofdpersonages beter leert kennen door het verhaal heen. Door gebeurtenissen in het verleden begrijp je het gedrag in het heden. Ondanks dat Lila Ridgefield haar man heeft vermoord leer je haar goed kennen in het verhaal. Het is zelfs niet moeilijk om met haar mee te voelen als lezer. Daarnaast zijn er andere sterke personages zoals rechercheur Ginny Davis. Haar leren we iets minder goed kennen wat eigenlijk wel jammer is.

Al met al heeft Darby Kane met De perfecte echtgenote een origineel boek neergezet. Het verhaal is niet spannend van kaft tot kaft, maar de ontknoping is zeker spannend te noemen. Samen met de plottwist is het verhaal zeker thrillerwaardig. Het hoofdpersonage is goed uitgewerkt waardoor je met haar mee kunt leven. Een leuk boek maar niet bijzonder (spannend) en daarom 4 hartjes waard.

De perfecte echtgenote

1  2  3  4  5

Hun leven lijkt perfect. Zij lijkt perfect. Maar schijn bedriegt…

Lila Ridgefield woont in een idyllisch stadje met haar man, Aaron, die lesgeeft op de plaatselijke school. Ze lijken een perfect leven te hebben. Als Aaron niet komt opdagen op zijn werk en zijn auto ook nergens wordt aangetroffen maakt Lila zich enorme zorgen. Want hoe kan Aaron vermist zijn als zij zijn lijk een paar uur geleden in zijn auto op de parkeerplaats van de school heeft achtergelaten?
    Terwijl Lila worstelt met de angst dat Aaron het op de een of andere manier heeft overleefd en nu ergens op wraak zint, speelt ze de bezorgde echtgenote en probeert ze de politie om de tuin te leiden. Maar Ginny Davis, de ambitieuze detective die de zaak onderzoekt, vertrouwt Lila's koele houding niet helemaal en zet alles op alles om de waarheid boven tafel te krijgen.