Reminders of him - Colleen Hoover RECENSIE

Recensie: Reminders of him - Colleen Hoover

Een roman die je recht in het hart raakt. Als je vanalles hebt om voor te vechten, maar niemand aan jouw kant staat, geef je dan op? Blijf je doorzetten door alle wanhoop heen? Leer het échte verhaal van Kenna kennen in deze prachtige roman van Colleen Hoover.

Nadat Kenna 5 jaar in de gevangenis heeft gezeten, zoekt ze een manier om een rol te krijgen in het leven van haar 5 jaar oude dochter Diem. Wie had er gedacht dat ze in het eerste café in haar oude woonplaats een jongen zou ontmoeten? Sterker nog, wie had gedacht dat deze jongen, Ledger, de beste vriend was van de, inmiddels overleden, vader van Diem? Het wordt een strijd tussen liefde voor haar dochter, liefde voor Ledger, maar ook het beste willen doen voor allebei. Verdient Kenna het wel om in het leven van haar dochter te zijn, na alles wat er is gebeurd?

Na It ends with us van Colleen Hoover in het Engels te hebben gelezen, was ik erg benieuwd naar een Nederlandse vertaling van haar boeken. De vertaling doet zeker niet onder aan de originele taal van de boeken van Colleen Hoover. Ook in Reminders of him zijn de karakters prachtig weggezet. De hoofdpersonages voelen 'echt' aan. Je wordt meegezogen in hun wanhoop, liefde en geluk. Dit zorgt ervoor dat je het boek je niet loslaat en je wilt blijven lezen.

In Reminders of him wisselt Colleen Hoover hoofdstukken geschreven vanuit Kenna en geschreven vanuit Ledger af. De hoofdstukken vloeien in elkaar over en zorgen ervoor dat je op ieder moment weet wat beide personages voelen en denken. In de hoofdstukken vanuit Kenna kom je ook in aanraking met de brieven die Kenna naar haar overleden vriend Scotty schrijft. Mede door deze brieven leer je een kant van Kenna kennen, die bijna niemand in haar omgeving kent. Je krijgt begrip voor haar situatie en vecht met haar mee voor haar dochter.

Colleen Hoover weet het boek luchtig te houden door emotionele passages af te wisselen met fijne momenten in het leven van Kenna. Zo wordt ze door haar huisbaas opgezadeld met een kitten, eentje waar ze helemaal niet op zit te wachten. Maar wanneer blijkt dat dit het enige constante gezelschap is in het leven van Kenna, raakt ze snel gehecht aan het beestje. Dit zorgt voor heerlijk vertederende passages in het emotionele verhaal.

Colleen Hoover weet je zo mee te nemen in haar verhaal, dat je het gevoel hebt dat je naar een film aan het kijken bent. Je waant je echt in het leven van Kenna en Ledger en wacht smachtend op een happy ending voor beide.

Herinneringen aan hem

1  2  3  4  5

Na vijf jaar in de gevangenis vanwege een tragische fout keert Kenna terug naar de plek waar het misging. Ze wil een rol spelen in het leven van haar inmiddels vierjarige dochter, maar iedereen lijkt vastberaden om Kenna bij haar weg te houden. De enige link met haar verleden is Ledger Ward. De twee krijgen een band, maar als iemand daar ooit achter zou komen, zouden ze het vertrouwen van hun vrienden en familie op het spel zetten. Hoe meer hun relatie zich ontwikkelt, hoe groter het risico wordt.