Hotel op de Rots : Hotel in de Wolken - Mel Hartman RECENSIE

Recensie: Het hotel op de Rots : Het hotel in de Wolken - Mel Hartman

Het hotel is nog niet tevreden. Het is de beurt aan het andere team. Het spel begint opnieuw.

Hella en haar vrienden zitten nog steeds vast in het hotel dat in de lucht hangt. Ze zijn echter alles vergeten, zelfs hoe ze daar terecht zijn gekomen. En bovendien zijn hun ouders weer verdwenen. Langzaamaan komen de herinneringen terug bij Hella en probeert deze ook terug te krijgen bij haar vrienden. Iedereen weet weer waar ze zijn, wat ze hebben meegemaakt en dat hun ouders nog steeds zoek zijn... Het hotel laat weer al zijn magie zien en probeert de kinderen opnieuw te dwarsbomen. Kunnen de kinderen aan de duistere verleidingen van het hotel weerstaan? Lukt het om hun ouders weer terug te vinden?

Het hotel in de wolken van Mel Hartman is het vervolg op het spannende boek Het hotel op de rots. Ondanks dat dit boek ook losstaand gelezen kan worden, omdat het heel goed wordt ingeleid, is het natuurlijk het leukste om eerst deel 1 te lezen. Het boek begint met een korte terugblik, hierdoor zit je direct weer midden in het verhaal. Er is geen tijdsprong, maar gaat direct verder waar het eerste boek geëindigd is.

Met de personages maakt je direct weer goed kennis. Hella, Serge, Andy, Maggy en Willy nemen je weer mee in alle spannende avonturen die het hotel te bieden heeft. Want spannend kan je het zeker noemen! Misschien eerder griezelig. Je moet dan ook stalen zenuwen hebben om het hele verhaal te lezen. In de loop van het verhaal leer je de kinderen steeds wat beter kennen en wordt er ook iets verteld over wat er voor de tijd in het hotel zich afspeelde.

Het verhaal bouwt zich chronologisch op, maar daardoor weet je nog niet direct hoe het verhaal af gaat lopen. Het lijkt wel alsof in elk hoekje in het hotel een nieuwe mysterie of geheim zich schuilhoudt. Dat is ook wel echt de kracht van Het hotel in de wolken. Het zorgt ervoor dat je door blijft lezen en meteen wilt weten hoe het verder loopt.

De hoofdstukken zijn lekker kort en lopen ook direct in elkaar over. Hierdoor blijf je doorlezen. Daarnaast zorgt eigenlijk het hele boek ervoor dat je blijft doorlezen. De cover en de illustraties maken het plaatje compleet. Het zorgt net voor dat griezelige tintje aan het verhaal.

De schrijfstijl van Mel Hartman is origineel, pakkend, fantasierijk, spannend en beeldend. Het laat Het hotel in de wolken helemaal tot leven komen. Het is absoluut een aanrader voor kinderen vanaf 10 jaar. Maar zeker weten dat volwassenen die van griezelige boeken houden hier ook van smullen!

Kortom, lezen! Absoluut griezelen voor jong en oud...

Recensie: Hotel op de Rots : Hotel in de Wolken - Mel Hartman

Hotel op de Rots - Het Hotel in de Wolken

1  2  3  4  5

‘Het hotel is nog niet tevreden. Het is de beurt aan het andere team. Het spel begint opnieuw.’ Hella en haar vrienden zitten nog steeds vast in het hotel dat in de lucht hangt. Ze zijn echter alles vergeten, zelfs hoe ze daar terecht zijn gekomen. Daar zorgen alle lekkernijen, die ze gretig oppeuzelen, op tafel voor. Ook het spel dat ze eerder moesten spelen om hun angsten te overwinnen en hun ouders terug te vinden, herinneren ze zich niet meer. En bovendien zijn hun ouders weer verdwenen. Maar langzamerhand komen de herinneringen bij Hella terug en probeert ze de andere kinderen te overtuigen om te stoppen met het eten van al het lekkers. Wanneer ze op zoek gaan naar hun ouders, probeert het hotel hen op allerlei manieren te dwarsbomen. Kunnen de kinderen aan de duistere verleidingen van het hotel weerstaan? Lukt het hen om het hotel te verslaan en om hun ouders te vinden?