De kleine patisserie in Parijs - Julie Caplin RECENSIE

Recensie: De kleine patisserie in Parijs - Julie Caplin

In De kleine patisserie in Parijs grijpt Nina de kans om een tijd in Parijs te kunnen werken en te proeven aan het leven als patissier. Maar ook om even te kunnen ontsnappen aan haar bemoeizuchtige familie. Dat haar baas haar jeugdliefde Sebastian is, maakt de situatie wel wat ingewikkeld.

Het verhaal van De kleine patisserie in Parijs zit goed in elkaar. Je krijgt steeds een beetje achtergrondinfo en er zijn cliffhangers op de juiste momenten om het verhaal spannend te houden. Hierdoor wil je steeds doorlezen omdat je benieuwd bent hoe het verhaal verder zal gaan. Soms gaat het verhaal zo snel en komt er zoveel informatie tegelijk dat het wat onoverzichtelijk dreigt te worden. Dit zijn steeds slechts korte stukjes maar die zorgen wel voor een verstoring in het verder lekkere leesritme. Naast Nina, die je meteen in je hart sluit, zijn er heel wat leuke personages die voor afwisseling in het verhaal zorgen. Zoals de manager van de patisserie, Marcel, die wat nors begint maar uiteindelijk gelukkig ontdooid. Maar ook de cursusgroep is een mooie aanvulling in het verhaal van De kleine patisserie in Parijs. En eigenlijk is Parijs zelf ook een personage waar schrijfster Julie Caplin goed thuis lijkt te zijn. Je loopt bijna naast Nina door de stad en over de marktjes waar ze haar inkopen doet.

De schrijfstijl van Julie Caplin is aangenaam en makkelijk leesbaar. Ze neemt je vanaf het begin mee in het verhaal van De kleine patisserie in Parijs waardoor het geen enkele moeite kost om in het verhaal te komen. Doordat ze alles zo beeldend weet te beschrijven zie je de patisserie en Parijs als het ware voor je en ben je al aan het dromen over een stedentrip naar de stad van de liefde. Ook loopt het water je in de mond bij de omschrijvingen van de heerlijke patisserie die Nina proeft en maakt.

De kleine patisserie in Parijs van Julie Caplin is een heerlijk verhaal om lekker bij weg te dromen over de liefde, Parijs en heerlijke patisserie. Het maakt zeker nieuwsgierig naar de andere boeken van Julie Caplin.

De kleine patisserie in Parijs

1  2  3  4  5

Nina heeft er schoon genoeg van dat haar oudere broers zich voortdurend met haar leven bemoeien. Dus wanneer ze de kans krijgt om naar Parijs te gaan om daar mee te helpen in een echte patisserie, weet ze niet hoe snel ze ‘au revoir’ moet zeggen.

Er is één probleem: de ambitieuze eigenaar van de patisserie, Sebastian Finlay, is uitgeschakeld door een gebroken been, en dat komt zijn humeur niet ten goede. Paniekerig beseft Nina dat ze nu alles in haar eentje moet doen. Kan ze wel voldoen aan de hoge eisen die Sebastian stelt? Wat ook niet goed is voor haar zenuwen, is het feit dat haar onredelijke baas de man is op wie ze al jaren heimelijk verliefd is. Alsof de verrukkelijke eclairs en de delicate macarons niet al verleidelijk genoeg zijn…

• Slag of stoot - Meghan Quinn