Schotse dromen - Lexie Scott RECENSIE

Schotse dromen - Lexie Scott

1866. De zussen Davine en Shona besluiten om de Londense society te verlaten. Ze verhuizen naar de Schotse Hooglanden, waar hun familie oorspronkelijk ook vandaan komt. Ze gaan zich vestigen op Carnoch Castle, het landgoed dat ze van hun vader hebben geërfd. Al snel merken ze dat dit in Schotland niet zonder slag of stoot gaat. De MacKinsey broers maken al jaren de dienst uit in de regio. Davine, de oudere zus en daarmee ook meteen de baas, neemt al snel contact op met de oudste broer. Zij houden zich niet aan de grensregels. Zo zou de vader van de broers zich hebben laten begraven in het land van de zussen, om zijn onrechtmatige claim op hun land te versterken. Het botst vrijwel meteen tussen de lady's en de broers, maar zijn ze wel bestand tegen de charmes van de ander?

Schotse dromen van Lexie Scott is het eerste deel van De lady's van Carnoch Castle serie. Het is een erg kort boek (80 bladzijdes) waardoor het te begrijpen is dat er niet diep wordt ingegaan op bepaalde situatie. Toch mist je dit niet, omdat het ook maar het begin van hun reis beschrijft. Schotts schrijfstijl is heel beeldend waardoor je je meteen waant in de Hooglanden van de 19e eeuw.

De hoofdstukken zijn kort, 19 stuks binnen 80 pagina's. Binnen de hoofdstukken lijkt de auteur soms van perspectief te veranderen, doordat je van de zussen overgaat naar de broers, die zich dan niet op dezelfde plekken bevinden. Dit heeft wat weg alsof je naar een serie kijkt en werkt erg goed. De verhaallijn binnen dit korte boek blijft heel oppervlakkig. Je leert de personages niet goed kennen. Toch vraag je je meteen af hoe de relaties onderling zich zullen ontwikkelen en wat in het tweede deel gaat gebeuren.

De Schotse titels en terminologie die in het boek verwerkt zijn geven het een fijne bonus. Het is een fijn boek om je te helpen uit een reading slump of als je opzoek bent naar een snel verhaal om in één avond weg te lezen. Zeker een aanrader voor fans van Outlander en historische romans. Doordat het zo kort is voelt het heel erg als een deel een van een groter boek. Misschien was dat ook wel de bedoeling en vormen de drie delen samen een mooi geheel. Het liefste zou je in één keer doorlezen naar het tweede deel. En dat kan ook! Het vervolg, Schotse liefde, is uit en zelfs het derde deel, Schotse trots, is te lezen!

Schotse dromen - Lexie Scott

Schotse dromen

1  2  3  4  5

Maak kennis met de lady's van Carnoch Castle. De zussen Davine en Shona besluiten de Londense society te verlaten en naar de Schotse Hooglanden te verhuizen. In het voorjaar van 1866 betrekken ze Carnoch Castle, het landgoed dat ze van hun vader hebben geërfd. De twee knappe broers MacKinsey maken al jaren de dienst uit in de regio en zijn niet bepaald blij met de komst van de zussen. Gaan de lady's daar verandering in brengen? En zijn de broers bestand tegen de charmes van het tweetal?