Lúcia Flores en de behekste kermis - Chinouk Thijssen RECENSIE

Recensie: Lúcia Flores en de behekste kermis - Chinouk Thijssen

Lúcia Flores maakt zich op voor een nieuw groots avontuur met haar overleden grootvader Hugo.
Via een wel heel bijzondere trein wordt ze naar een buitengewone kermis gebracht in het land van Sensorium. De kermis wordt echter betoverd door enkele kwaadaardige heksen. Niets is er wat het lijkt, de attracties zijn er zelfs tot leven gekomen! De eigenaar van de kermis dreigt echter zijn levenswerk kwijt te raken, omdat hij de veiligheid van de attracties niet meer kan garanderen door de betovering. Zal Lúcia de betovering ongedaan kunnen maken...?? Of zullen de heksen haar kunnen tegenhouden?

Lúcia Flores en de behekste kermis is het tweede deel in de Lúcia Flores-reeks, geschreven door Chinouk Thijssen. In het eerste boek Lúcia Flores en de vloek van de aaskevers moet Lúcia het opnemen tegen koningin Polyphaga en zij is de enige die de vloek kan opheffen. Net zoals in het eerste verhaal wordt Lúcia aanzien als de sleutel der oplossingen en zal ze haar uiterste best moeten doen om de betovering ongedaan te maken! De heksen doen er echter alles aan om Lúcia tegen te houden.

Bij het begin van het verhaal in Lúcia Flores en de behekste kermis dien je als lezer goed je hoofd erbij te houden. Er gebeuren allerlei verschillende zaken in het verhaal. De avonturen die Lúcia gaandeweg meemaakt, worden op een snel tempo op je afgevuurd. Eerst zit ze in de Welbefaamde Betoverde Limotrein, waar er heel wat magie in werking wordt gezet. Wat dacht je van een ontzettend onzichtbare doorzichtige coupé of een hele grote spin met felgekleurde sneakers? Diverse vreemde zaken worden op je afgevuurd en komen als allerlei verrassingen aan bod. Het hoofd van Lúcia Flores tolt ervan en dat gevoel wordt eveneens overgebracht op de lezer. Chinouk Thijssen, de auteur, laat haar fantasie de vrije loop. Wat dacht je van een slakkenachtbaan, spekjes die van kleur veranderen, levende knuffels...?

Lúcia, het hoofdpersonage in Lúcia Flores en de behekste kermis is de enige die de vloek kan tegenhouden. Het Land van Sensorium is enerzijds geweldig maar oogt tegelijkertijd toch wat griezelig! De combinatie van allerlei fantasievolle activiteiten wordt gekruid met een snufje griezeligheid.

Het duurt wel even voordat je als lezer in het verhaal komt. Enerzijds is dit door de hoeveelheid gebeurtenissen die op je afkomt, anderzijds komen er heel wat bijzondere namen aan bod zoals bv. Meneer Apollo de Exploitant der Luna, de bijzondere namen van de vier heksen en de terugblik naar het eerste boek... De absurde, grappige en maffe zaken die aan bod komen, zoals bv. dieren zonder lichaam, zwevende plafonds... zullen kinderen vanaf negen jaar aanspreken die houden van een fantasievol verhaal. Stefan Yamá Cab, zorgde voor enkele passende zwart-wit illustraties die de sfeer van het verhaal zeker mooi weergeven.

Ben je dus op zoek naar een bijzonder fantasievol verhaal waarin alles kan? Met heel wat spanning, humor en avontuur? Dan is Lúcia Flores en de behekste kermis beslist iets voor jou! Er is trouwens zelfs een derde deel op komst over de avonturen van Lúcia Flores!

Lucia Flores - Lúcia Flores en de behekste kermis

1  2  3  4  5

Lúcia Flores maakt zich op voor een nieuw avontuur met haar abuelo Hugo. De Welbefaamde Betoverde Limotrein brengt haar naar een bijzondere kermis, betoverd door vier kwaadaardige heksen. Alle attracties zijn tot leven gekomen! Een slakkenachtbaan, neushoornbotsauto’s … Wie wil daar nu in? De eigenaar dreigt zijn levenswerk kwijt te raken. Alleen Lúcia kan de beheksing ongedaan maken, maar de heksen proberen er alles aan te doen om haar tegen te houden. Laat je betoveren door een wereld waarin álles mogelijk is. Het tweede deel in de Lúcia Flores-reeks. Voor fantasievolle lezers vanaf 8 jaar.