Schotse liefde - Lexie Scott RECENSIE

Recensie: Schotse liefde - Lexie Scott

De twee Londense zussen Davina en Shona zijn al een tijdje in Schotland. Ze hebben de twee MacKinsey broers leren kennen. Met een van de broers, Dougal, kunnen de zussen aardig opschieten, maar bij Roger moet het ijs nog breken. Dit is ook wel logisch, Roger heeft veel aan zijn hoofd. Hij is het hoofd van de familie en heeft geldproblemen. De enige manier om die op te lossen is om zijn huis en dat van Dougal te verkopen. Roger probeert een zaadje te planten bij Dougal zodat hij met een van de zussen zou willen trouwen, maar dit drijft de broers alleen maar uit elkaar. Dougal is namelijk al verliefd op Mary, die we in dit deel beter leren kennen. Roger kan Mary niet uitstaan en laat dit ook blijken.

Schotse liefde is het tweede deel van De Lady's van Carnoch Castle serie. Auteur Lexie Scott is geboren in Nederland, maar woont al tien jaar in Schotland. Ze heeft haar Schotse roots meegekregen van haar moeder. De Schotse Hooglanden hebben een effect gehad op Scott en zo ook op haar serie, die zich daar afspeelt. Naast schrijven heeft ze meerdere ambities zoals bergbeklimmen, vissen en zelfs jagen. Ook dit komt terug in haar verhalen.

Dit tweede deel is ook weer een kort verhaal, niet veel meer dan 100 pagina's. Er gebeurd heel veel waardoor Scott ervoor zorgt dat je het boek opnieuw in één keer uit wil lezen. De schrijfstijl van Scott is beeldend en heel makkelijk te volgen. Je waant je echt even in de Schotse Hooglanden en gaat met de zussen mee paardrijden. Tegen het einde komt er langzaam een plottwist die je als lezer al aan ziet komt, maar die de zussen totaal verrast. Het derde en laatste deel in de serie zal hier waarschijnlijk meer licht op schetsen. Je leert de broers en zussen beter kennen en krijgt ook een inkijkje in hun familiegeschiedenis. Veel ruimte voor de personages om individueel te groeien is er niet in dit korte verhaal, maar toch leer je ze steeds beter kennen.

Net als in het eerste deel worden de Schotse titels en terminologie mooi verwezen in dit verhaal. Het is opnieuw een fijn boek dat je in één avond weg kan lezen. Fans van historische romans, maar ook verhalen als Outlander zullen hier zeker van genieten. Het derde en laatste deel in deze serie, Schotse Trots, is uit. Je kunt dus meteen doorlezen en erachter komen hoe het de Lady's vergaat!

Recensie: Schotse liefde - Lexie Scott

Schotse liefde

1  2  3  4  5

De komst van de lady's op Carnoch Castle blijft niet onopgemerkt... Met de komst van de lady's Davine en Shona waait er een frisse wind door Carnoch Castle. De arme dorpsbewoners in de omgeving zijn blij dat er weer iemand voor hen opkomt. Maar de stugge lord Roger MacKinsey is allesbehalve gelukkig met de zussen en wil niet toegeven dat zijn landgoed in zwaar weer verkeert. Een onverwachte gebeurtenis zet alles op zijn kop. Kunnen de rivaliserende clans ooit weer vredig naast elkaar bestaan?