Supernerd 2: Forever Nerd - Emmy van Ruijven RECENSIE

Recensie: Supernerd 2: Forever Nerd - Emmy van Ruijven

Supernerd 2: Forever Nerd van Emmy van Ruijven gaat verder waar het eerste deel, Supernerd, gebleven is. Steph en de rest dacht dat ze op tijd waren, maar de demonen van Het Legioen zijn sterker dan ooit nu hun leider uit de poort is ontsnapt. Vanaf nu kan alles en iedereen een demon zijn, waardoor Steph en haar vrienden nog steeds in groot gevaar zijn. Steph probeert alles op alles te zetten om de poort voor goed te sluiten en tegelijkertijd haar vriendin Rosie te redden. Eitje! Toch!?

Vanaf de eerste pagina zit de spanning meteen weer op een hoog niveau. Steph en haar vrienden worden van het ene gevaar naar het andere gesleurd. Het gaat ze vaak te snel waardoor de groep moet improviseren, wat voor de lezer leuk is om te lezen. Dit verhaal bestaat uit bijna 260 bladzijdes en heeft 29 hoofdstukken, exclusief de proloog en epiloog. De schrijfstijl van Van Ruijven is opnieuw erg vlot en fijn om te lezen. Het is beter om het eerste deel eerst te lezen, maar in het begin wordt het voorgaande deel samengevat. Je bent dus meteen klaar om aan dit nieuwe avontuur te beginnen! Gaandeweg kom je er vervolgens achter hoe het met Steph en haar vrienden en familie gaat.

Forever Nerd is een spannend jeugdverhaal dat tussen de spannende actiemoment ook de tijd neemt voor dialogen. Emmy van Ruijven weet op deze manier je aandacht vast te houden zodat het niet moeilijk is om door te blijven lezen. Steph is duidelijk het hoofdpersonage en maakt een mooie groei door. In ieder geval haar zelfvertrouwen krijgt een echte boost! Tijdens dit avontuur worden er nieuwe vriendschappen gesloten en verloren, maar de meeste vrienden herken je uit het eerste boek. De personages van Van Ruijven zijn herkenbaar en het is makkelijk om je zowel in te leven in de personages als het verhaal in het algemeen.

Dit boek valt onder Young Adult en is ook voor jongere tieners geschikt. Steph en haar vrienden doen er alles aan om de demonen te verslaan. Het is een heerlijk verhaal over vriendschap, doorzettingsvermogen en superhelden. De illustraties van de auteur zijn een mooie bonus voor het verhaal en een extra reden om het boek in je kast te zetten. Supernerd 2: Forever Nerd is spannender dan zijn voorganger en geeft antwoord op vragen die nog onbeantwoord waren.

Recensie: Supernerd 2: Forever Nerd - Emmy van Ruijven

Supernerd 2 - Supernerd 2: Forever Nerd

1  2  3  4  5

“Ik zal er vanuit mijn gevangenis alles aan doen om het proces te vertragen, zodat Steph en de rest - ervan uitgaande dat ze zonder al te veel kleerscheuren hebben kunnen vluchten - dit op tijd kunnen stoppen. Ik wacht op hen en als het zover is, dan zal ik er zijn. Ik zal mijn lichaam terugkrijgen en ik zal overwinnen. En dan zal ik weer met haar zijn…” Ze dachten dat ze op tijd waren… De demonen van Het Legioen zijn echter sterker dan ooit nu hun leider uit de poort is ontsnapt. Alles en iedereen zou zo maar een demon kunnen zijn en daarom zijn Steph en haar vrienden nog altijd in groot gevaar. Steph zal alles op alles moeten zetten om de poort te sluiten en haar vriendin Rosie te redden voor alles verloren is. En dat is heel wat zwaarder dan de spelletjes waar ze zo dol op is. De wereld redden… eitje! Toch!?