Geloof me (Touching Juliette 6,5) -Tahereh Mafi RECENSIE

Let op: deze recensie van Geloof me (Touching Juliette 6,5) -Tahereh Mafi  kent spoilers als je de andere delen van de serie nog niet kent.

De serie Touching Juliette van Tahereh Mafi bestond al uit zes romans en vier novelles en Mafi heeft hier in 2022 nog een vijfde novelle aan toegevoegd. Juliette en Warner hebben de strijd tegen Het Herstel gewonnen en proberen nu de wereld weer op te bouwen en in evenwicht te brengen. Ze hebben zich verloofd en kijken uit naar een mooie toekomst en op korte termijn een bruiloft. Maar zoals te verwachten gaat alles anders...

De romans zijn allemaal geschreven vanuit het perspectief van hoofdpersoon Juliette, de novelles vanuit de mannen in haar leven: Adam, Warner en Kenji. Geloof me heeft het perspectief van Warner. De novelles zijn een leuke en waardevolle toevoeging aan de serie, omdat je de gebeurtenissen van een andere kant meemaakt. Dit kan soms tot een andere beleving van de feiten leiden, zeker als het om Warner gaat. Warner cijfert zichzelf weg en alles draait voor hem om Juliette. Hij denkt vrij snel negatief en ziet alles behoorlijk somber in. Warner is net wat leuker gezien vanuit de anderen. Als je hem mag geloven, komt het voorlopig niet van een bruiloft.

Gelukkig spelen verschillende bijpersonages uit de serie een rol in Geloof me, Touching Juliette zonder de humor en het optimisme van Kenji is niet denkbaar. Gelukkig ziet Warner in dat Kenji een groot hart heeft dat op de juiste plek zit en is hij niet alleen maar negatief.

Je kunt Geloof me niet los van de overige delen lezen. Dan ken je de personen niet, weet je niet wat er is gebeurd en van hoe ver iedereen heeft moeten komen om op deze plek op dit moment een bruiloft te willen en kunnen organiseren. Geloof me is wel de ultieme reden om de hele serie nog een keer te lezen en te weten waarom je ook alweer stilletjes verliefd bent geworden op een van de hoofdrolspelers of waarom je je juist verbaasde over die ene ontwikkeling.

Geloof me is na alle gebeurtenissen misschien een wat zoet en braaf verhaal, maar het is ondertussen ook het enige einde van deze serie dat je wilt hebben. Het verhaal is nu rond. Klaar is het niet, er blijft altijd een opening over om over de toekomst te gaan schrijven.

De schrijfstijl van Mafi is mooi. Ze is poëtisch en tegelijk duidelijk en to the point. De hoofdstukken zijn van een overzichtelijke lengte en het boek zelf is maar kort, slechts 176 pagina's. De cover past, zoals te verwachten, perfect bij de overige delen van de serie. Een oog, open zoals bij alle novelles, en dit keer in roze uitgevoerd. Als je een of meer delen van Touching Juliette hebt gelezen, kan je niet zonder dit afsluitende deel.

Recensie: Geloof me (Touching Juliette 6,5) -Tahereh Mafi

Touching Juliette 6,5 - Geloof me

1  2  3  4  5

Juliette en Warner hebben de strijd tegen Het Herstel gewonnen en proberen hun wereld weer op te bouwen en in evenwicht te brengen. Bovendien hebben ze zich verloofd en lijkt een toekomst samen binnen handbereik. Is het hun dan eindelijk gegund om nog lang en gelukkig te leven?