Een zomer om van te dromen – Holly Martin RECENSIE

Recensie: Een zomer om van te dromen – Holly Martin

In Een zomer om van te dromen wil Eva de bucketlist van haar overleden moeder afmaken. Klein probleem, Eva is lang niet zo avontuurlijk als haar moeder was. Daarom huurt ze een speciaal reisbureau in om samen met haar deze reis te maken. Als haar reisgids vlak voor vertrek geblesseerd raakt is Eva gedwongen de reis met de superaantrekkelijke maar ook onuitstaanbare Thor te maken.

Vanaf de eerste bladzijde van Een zomer om van te dromen weet schrijfster Holly Martin je vanbinnen een warm gevoel te geven. De liefde die Eva voor haar moeder voelt en de beweegredenen achter haar keuze om op wereldreis te gaan maken dat je je vanaf het begin verbonden met haar voelt en niet kunt wachten om dit avontuur samen met haar te beleven. Doordat deze sfeer vanaf het begin zo voelbaar is voelt het lezen van dit boek alsof je zelf ook een beetje op vakantie gaat. Het is heel gemakkelijk meeleven met Eva, ook al begrijp je haar keuzes soms niet helemaal. Het is prettig dat ze door het boek heen zich ontwikkelt waardoor je ook met haar mee kunt blijven leven.

Het verhaal van Een zomer om van te dromen zit goed in elkaar. Soms voelt het reisschema van Eva en Thor wat onrealistisch maar door met enige regelmaat te noemen dat het vermoeiend voor ze is, is dit niet storend. Holly Martin weet meerdere verrassingen in het verhaal te verweven zonder dat het ‘happily ever after’, waar iedere feelgoodlezer toch op hoopt, serieus in gevaar komt. Door het originele verhaal en hoge reistempo van Eva gebeurt er veel Een zomer om van te dromen waardoor je je als lezer niet hoeft te vervelen. Het risico hierbij is dat het te snel kan gaan en te veel kan worden maar het is Holly Martin gelukt om hier een goede balans in te houden zodat het geheel wel prettig leesbaar blijft.

De schrijfstijl van Holly Martin is erg prettig en maakt dat je meteen in het verhaal zit. Het kost totaal geen moeite om het verhaal te lezen en voor je het weet ben je alweer op de laatste bladzijde beland. De warmte en humor die in Een zomer om van te dromen naar voren komen zijn voor een groot deel te danken aan de schrijfstijl van Holly Martin die perfect bij het feelgoodgenre lijkt te passen.

Samengevat is Een zomer om van te dromen een echte mustread voor elke feelgood liefhebber.

Recensie:  Een zomer om van te dromen – Holly Martin

Een zomer om van te dromen

1  2  3  4  5

'Een zomer om van te dromen' gaat over Eva, die niet veel buiten de deur komt en het liefst in haar eigen bubbel blijft. Haar moeder was precies het tegenovergestelde: een vrije vogel die avontuur en spanning zocht in alle hoeken van de wereld. Als haar moeder overlijdt, vindt Eva een bucketlist die haar moeder nooit heeft kunnen voltooien. Eva besluit uit haar comfortzone te stappen en haar moeders dromen te vervullen. Met hulp van de knappe gids Thor Anderson gaat ze de wereld ontdekken. En dat is niet de enige ontdekking die ze doet…