Lucy 3 - Hanneke Meier RECENSIE

Recensie: Lucy 3 - Hanneke Meier

Lucy heeft ontdekt dat de president van Nederland het spel BLOED heeft bedacht. Door hem zit ze vast aan het spel en moet ze verschillende mensen vermoorden. Doordat ze gehoord heeft dat de afvallers van het programma niet naar het buitenland gebracht worden met een nieuwe identiteit maar vermoord worden, besluit ze om tijdens de laatste missie de president te vermoorden. Zal het haar lukken om het spel uit te spelen en samen met haar vriend en medespeler Collin te overleven?

Hanneke Meier heeft een driedelige serie geschreven over Lucy, een alleenstaande moeder van Alec. Vanwege geldgebrek doet ze mee aan een televisieprogramma BLOED waarbij ze mensen moet vermoorden. Dit moet op een spannende manier gedaan worden, want de kijkers bepalen wie door mogen naar de volgende ronde. De eerste twee delen hebben een duidelijk beeld gegeven van de hoofdpersonen en het spel. Doordat Lucy verliefd is geworden op haar medespeler, en er maar één levend uit het spel kan komen, staat ze op het punt om iets onmogelijks te doen. Ze wil de president vermoorden. Ze is erachter gekomen dat hij achter het spel zit.

Lucy 3 gaat gelijk spannend van start. Hanneke Meier gaat er vanuit dat je de andere delen gelezen hebt, en gaat verder waar ze gebleven was. Het is dus noodzakelijk om de andere delen ook te lezen.

Maar als je denkt dat het niet gruwelijker kan dan de vorige delen, dan heb je het mis. In deel 3 zitten verschillende wendingen en is nog spannender dan in de vorige delen. Je weet dat het spel bijna afgelopen is en dat Lucy een onmogelijk plan bedacht heeft. Dit maakt het erg spannend. Je weet wie haar medespelers zijn en wie haar vijanden. Maar gaat het haar lukken om die uit te schakelen?

Ook Lucy 3 is een kort verhaal. Wat dat betreft hadden alle delen wel samengevoegd kunnen worden in één boek, maar op deze manier vlieg je wel door het verhaal heen. Hanneke Meier weet de aandacht goed vast te houden en de spanning op te voeren. Je leeft erg mee met de hoofdpersonen. Er zitten veel verrassende wendingen in het verhaal, waardoor het niet voorspelbaar wordt.

Hanneke Meier heeft met Lucy een spannende trilogie neergezet. Een spel wat zich in de toekomst afspeelt, maar waarvan je hoopt dat het nooit werkelijkheid wordt. Lucy 3 is een spannend einde van de reeks. Het is niet eentonig en heeft een prachtig, maar heftig einde. Ondanks dat je meegenomen wordt naar een half jaar later, wil je eigenlijk nog meer horen over hoe het nu gaat. Het verhaal is wel afgerond en de verwachting is dat er geen vervolg komt, maar als Hanneke Meier zich nog bedenkt zal het volgend boek vast ook spannend en meeslepend zijn.

Recensie: Lucy 3 - Hanneke Meier

Lucy 3

1  2  3  4  5