De hartstocht van Monty en Percy - Mackenzi Lee RECENSIE

Recensie: De hartstocht van Monty en Percy - Mackenzi Lee

Monty en Percy zijn nu een maand samen en ze bevinden zich in Griekenland. Alleen: hoe gaat hun relatie zich vormgeven? Ze weten van elkaar dat ze dol zijn op elkaar, maar Monty krijgt zenuwachtige kriebels wanneer hij denkt over de "volgende stap" in hun relatie. Het idee om intiem te zijn met Percy maakt hem nerveus, terwijl hij dit normaal niet heeft! Dus waarom is Monty zo bang wanneer Percy een concrete toekomst met hem wil bespreken? En hoe kunnen ze dit oplossen?

Na de gebeurtennissen uit De grand tour van Henry Montague, het eerste deel van deze serie, gaat deze novelle door waar het eerste deel eindigde. Wel moet je het eerste deel van dit boek gelezen hebben voordat je aan deze novelle begint. De hartstocht van Monty en Percy telt ongeveer 60 pagina's en beschrijft de voorloop op hun eerste romantische nacht samen. Deze novelle is dus een kort verhaal die je weer voor even meeneemt in de wereld van Monty en Percy, en je weer laat weten hoe onwijs cute deze karakters zijn. Soms een beetje ongemakkelijk, maar dat maakt hen juist zo speciaal.

In dit boek maak je dus nog beter kennis met Monty en Percy. Ze zijn tijdens dit boek veel met elkaar in gesprek, wat je als lezer alleen maar heel blij maakt. Inmiddels ken je deze personages al en je weet hoe slecht ze zijn in het communiceren van hun gevoelens naar elkaar. Tijdens deze novelle zie je als het ware dat de stabiele basis van hun relatie, gebaseerd op communicatie, eerlijkheid en vertrouwen, wordt vormgegeven. Daarnaast verschijnen ook andere personages in De hartstocht van Monty en Percy, zoals Scipio en Felicity. Kortom: deze novelle is perfect als weer even terug wilt keren in deze wereld.

Als personages waren Monty en Percy perfect in deze novelle. Ze zijn erg lief voor elkaar en de liefde naar elkaar toe spat van de bladzijdes af. Het verhaal is dus kort en werkt eigenlijk naar hun "eerste keer" toe. Het is Mackenzi Lee gelukt om een goed verhaal neer te zetten voor de YA doelgroep: dus zonder super gedetailleerde seksscènes. Het is dus erg toegankelijk om voor tieners te lezen. Alhoewel dit verhaal zich decennia geleden afspeelt, is ook de schrijfstijl en woordkeus heel geschikt voor de Young Adult doelgroep.

De hartstocht van Monty en Percy is een erg fijne novelle, een aanrader voor iedereen die geen genoeg van Monty en Percy kan krijgen! Het enige nadeel voor de fans zou kunnen zijn dat het verhaal zo kort is.

De Montague-kronieken 1,5 - De hartstocht van Monty en Percy

1  2  3  4  5

Van de koningin van de historische queer-verhalen komt een korte novelle in de Montague-kronieken. 'De hartstocht van Monty en Percy' is een aanvulling op 'De grand tour van Henry Montague' en gaat verder waar dat boek eindigde. Monty en Percy - het favoriete queer-stel van veel lezers - hebben elkaar eindelijk de liefde verklaard en zoeken samen naar de manier waarop ze hun toekomst gaan vormgeven. Een ontzettend lief, grappig feelgood-verhaal dat het hart van elke lezer gesmolten zal achterlaten.