Samen - Olivia Lewis RECENSIE

Recensie: Samen - Olivia Lewis

Na het lezen van Zwaartekracht en Uitdaging wacht je met smart op dit derde en laatste deel uit de Princess-serie, over Ivy. Olivia Lewis is een kei in het schrijven van cliffhangers, dus wachten op dit derde deel voelde als een eeuwigheid. Het boek begint met de laatste paar bladzijden van deel twee, hierdoor waan je je meteen weer in de wereld van Ivy en haar familie.

In het vorige deel had Ivy moeite met het kiezen tussen hart en hoofd, oftewel Jake en Sem. In het laatste hoofdstuk komt Sem noodlottig aan zijn eind. Jake lijkt nog steeds van de aardbodem verdwenen en Ivy is al ver in haar zwangerschap. Hoe moet dit nu verder? Samen start met Ivy in het ziekenhuis, na het auto-ongeluk waarbij Sem is omgekomen. De achttienjarige Ivy staat nu helemaal alleen voor het moederschap. Op haar geweldige familie na dan. Zij zullen altijd voor haar klaar staan. Wanneer Scott en Ivy het gevoel hebben dat er iets ergs met Jake is gebeurd, staat ook meteen de hele familie klaar. Zelfs Joshua, de vader van Ivy, die nooit achter de relatie met Jake stond. Wanneer ze de Dyna van Jake in stukken terugvinden in de garage weten ze zeker dat Jake niet vrijwillig van de aardbodem is verdwenen. Tegelijkertijd staat Ivy op het punt van bevallen.

Soms heb je zo'n boek waarbij je ogen voor je gevoel niet snel genoeg de bladzijden kunnen lezen. Samen is hier zo´n voorbeeld van. Olivia Lewis weet de spanning goed op te bouwen en zorgt ervoor dat je in één adem een bladzijde leest. Een boek wat je niet kan neerleggen tot je het uit hebt. Olivia Lewis weet je namelijk onwijs goed mee te nemen in de emoties die in het boek spelen. Zowel verdriet, pijn, als angst, maar ook liefde en geluk komen heel sterk naar voren. Daarnaast komt ook in dit deel de onvoorwaardelijke liefde van de, nogal bijzondere, familie aan bod. Deze familie zorgt vaak voor problemen, maar zorgt ook voor wat lucht wanneer er een heftig onderwerp aan bod komt. Zij helpen relativeren en kunnen nuchter naar de situatie blijven kijken.

Ondanks dat er dus onderwerpen als het verliezen van je geliefde, het verliezen van een kind, een ontvoering en een zwangerschap op je achttiende aan bod komen, wordt het niet een te zwaar verhaal. Olivia Lewis weet deze onderwerpen goed af te wisselen met een moment van lucht en plezier. Daarnaast schetst ze een realistisch beeld. Deze familie is het niet altijd met elkaar eens, in tegendeel, er zijn discussies, er wordt gescholden, maar als het erop aan komt, staan ze altijd voor elkaar klaar. Wat Olivia Lewis verder met passie beschrijft zijn de erotische momenten. Vurig, vol overgave en erg beeldend. Een heerlijke toevoeging aan de verhalen.

Deze Princess-serie is zeker een aanrader. Doordat de belangrijkste personages aan het begin van ieder boek beschreven worden is het mogelijk om midden in de serie te starten. Toch is het aan te raden om ieder deel te lezen, want dat is het echt waard!

Op de facebookpagina van Olivia Lewis (https://www.facebook.com/olivialewisbookpage) kon er gestemd worden over wie de volgende serie zou moeten gaan. De meeste stemmen gingen naar Oliver, de broer van Ivy. Na het lezen van deze serie kun je alleen maar ontzettend benieuwd zijn hoe het verder gaat met deze gestoorde, liefdevolle familie.

Recensie: Samen - Olivia Lewis

Princess 3 - Samen

1  2  3  4  5

Deel 3 in de serie Princess. Ivy bereidt zich voor om de grootste taak van haar leven in haar eentje te gaan volbrengen. Ze moet wel… toch? Liefde, erotiek en veel humor gegarandeerd!

De achttienjarige Ivy heeft veel voor haar kiezen gehad in de afgelopen maanden. Vastberaden bereidt ze zich voor om de grootste en meest veelomvattende taak van haar leven in haar eentje te gaan volbrengen. Ze heeft geen keus… toch? Ondertussen heeft de rest van de familie zo haar eigen issues: liefdesverdriet, jong ouderschap en pubersores. Maar de familie King is veerkrachtig, en de liefde die altijd centraal staat is een vanzelfsprekendheid waar menigeen jaloers op zou zijn!

• Slag of stoot - Meghan Quinn