Verknipt - Sandra J. Paul RECENSIE

Recensie: Verknipt - Sandra J. Paul

Na het heftige verlies van hun ongeboren kind is de toch al niet zo beste relatie tussen Zoey en Philip volledig verwoest. Hoewel ze nog samen wonen is hun leven al zo goed als gescheiden. Het is dan ook geen verrassing als Philip plotseling aangeeft een scheiding te willen, hij heeft namelijk een andere vrouw ontmoet. Zoey zat al jaren in een depressie, maar met alles wat zij meemaakt wordt dit alleen maar erger. De enige waar ze nog iets aan heeft is haar nieuwe vriendin Vivian. Maar is Vivian wel zo een goede vriendin als ze lijkt? En wat zijn Philips bedoelingen van al zijn zogenaamde zorgen om Zoey?

Sandra J. Paul staat bekend om haar talent voor het schrijven van psychologische en paranormale thrillers. Ook Verknipt heeft zij fantastisch geschreven. Het verhaal wordt verteld vanuit het oogpunt van Zoey, en door de gedetailleerde vertelwijze is het ook heel makkelijk je in te leven in Zoey. De andere personages leer je ook redelijk goed kennen, maar wel alleen op de manier zoals Zoey ze ziet. Regelmatig komen ook Zoeys meningen over andere personages, zoals haar man, voorbij, waardoor het wellicht wat lastiger kan zijn een eigen mening te vormen. Want zou Philip nou echt zo gemeen zijn, of is dat enkel Zoey's gedachte over haar (ex)man?

Verknipt is een goed geschreven verhaal, maar het duurt wel lang voor er wat meer spanning inkomt. Het verhaal begint met een spannende proloog, waarna het vooral een lang stuk met relevante achtergrondinformatie wordt. Gelukkig weet Sandra J. Paul ook deze informatie nog redelijk leuk te houden, waardoor het boek niet gaat vervelen. Maar zoals in de proloog al wel te lezen valt is het ook voor de spanning zeker de moeite waard het boek verder te lezen. Verknipt is een ontzettend onvoorspelbaar boek, waardoor je vooral richting het einde van het verhaal op het puntje van je stoel zult zitten.

Voor fans van psychologische thrillers is Verknipt van Sandra J. Paul een absolute aanrader. Hoewel de spanning je niet meteen aangrijpt, zul je het richting het einde van het verhaal zeker merken. Het boek is goed geschreven en het is makkelijk je in te leven in de hoofdpersoon. Het verhaal leest vlot weg en blijft ook altijd leuk, er zijn weinig saaie stukken. Het onvoorspelbare einde zou er bijna voor zorgen dat je het boek nog een keer wil lezen! Dus ben je nog op zoek naar een spannend boek? Dan is Verknipt zeker iets voor op jouw lijst.

Recensie: Verknipt - Sandra J. Paul

Verknipt

1  2  3  4  5

Zoey raakt zwaargewond bij een roofoverval die compleet uit de hand loopt. Als gevolg van het drama vervreemdt haar man Philip van haar, en lijdt ze zelf aan een zware depressie. Avond na avond dwaalt ze rond in Central Park, tot ze op een dag Vivian tegenkomt. Zij geeft haar moed, kracht en zelfvertrouwen. Tot Philip aankondigt dat hij haar gaat verlaten, en het sprankeltje hoop dat ze nog over heeft om haar huwelijk te redden, vervliegt. Zoey wordt aan de deur gezet en moet zich noodgedwongen beredderen. Terwijl ze de scherven van haar leven tracht op te rapen, geraakt ze alsmaar dieper verwikkeld in de duisternis die al zolang om haar heen sluimert.

• Veertien dagen - Margaret Atwood & Douglas Preston

• Woorden van Timo - Tialda Hoogeveen

• Slag of stoot - Meghan Quinn