Verboden terrein - Meghan Quinn RECENSIE

Recensie: Verboden terrein - Meghan Quinn

Bram is al jaren stiekem stapelverliefd op het zusje van zijn beste vriend: Julia. Zijn crush begon toen tijdens hun studententijd en is nooit meer over gegaan. Alleen... Julia ziet Bram niet staan. Nog niet, in ieder geval. Dus bedenkt Bram een plan om dichter bij haar in de buurt te komen: hij verliest expres een weddenschap met zijn vrienden, zodat hij mee moet doen aan Julia's datingprogramma. Een zéér succesvol datingprogramma, die ze zelf heeft ontwikkeld. Bram zit er natuurlijk niet op te wachten om actief mee te doen aan haar programma, maar tegelijkertijd is dit de manier om dichter bij haar te komen. Zal het Bram lukken Julia's hart te veroveren?

In Verboden terrein van Julia Quinn leert de lezer Bram kennen: een succesvolle ondernemer die zwemt in het geld, maar het enige dat mist is de vrouw van zijn dromen. Dus besluit hij haar te veroveren door expres een weddenschap te verliezen. Julia is een leuke, koppige jongedame die weet wat ze wilt. Hoort Bram daar ook bij? Al met al is Verboden terrein een prima boek om tussendoor te lezen. Het begint erg leuk en vermakelijk, maar naar mate het boek vordert zwakt de kwaliteit van het verhaal af. Toch is Verboden terrein een prima boek om tussendoor te lezen, als je toe bent aan iets luchtigs.

Zoals eerder gemeld begint Verboden terrein erg vermakelijk en heeft het boek veel potentie. Al zal het boek ook dan al ergernis kunnen wekken bij de lezer, want niet iets zo irritant als twee volwassen personen die niet met elkaar durven te communiceren. Bram durft namelijk niet aan Julia te vertellen dat hij gevoelens voor haar heeft – niet direct, in ieder geval. Als lezer blijf je je toch afvragen wáárom Bram hier zoveel moeite mee heeft. Zeker omdat Bram voor de rest overkomt als een volwassen man met een ietwat arrogante persoonlijkheid. Hier wordt geen antwoord op gegeven in dit boek, wat toch wel erg jammer is.

Tijdens het lezen zwakt het verhaal nog meer af. Het boek gaat namelijk alleen maar over de relatie en de aanloop van de relatie tussen Bram en Julia. Er ziet geen enkele laag diepgang in, waardoor de lezer erg verveeld kan worden met het boek. Want niets is vervelender dan twee (zeer slimme en zeer succesvolle) hoofdpersonages die hun gevoelens niet naar elkaar durven te uiten. En waarom niet? Geen idee. Bram's keuzes zullen de lezer niet altijd even goed kunnen snappen, maar Julia daarentegen is wel een prettig personage om over te lezen. Ze is lekker down-to-earth en heeft gevoel voor humor. Bovendien is ze ook nog eens heel slim, wat haar wél een fijn personage maakt om te volgen. Jammer genoeg is het Meghan Quinn niet gelukt om de liefde tussen Bram en Julia van de pagina's af te laten spatten. De chemie tussen Bram en Julia komt niet over op de lezer, wat erg jammer is. Daarbij zijn de seksscènes in het boek een beetje ongemakkelijk, wat wellicht resultaat is van het feit dat een bepaalde vonk tussen hen lijkt te ontbreken.

Het is maar goed dat Meghan Quinn een heel prettige schrijfstijl heeft, dat helemaal aansluit bij het niveau van dit boek. Er wordt gebruik gemaakt van een zeer simplistische schrijfstijl, wat prettig is omdat je het boek dan voor je het weet uit hebt. Verboden terrein is dus een prima verhaal om tussendoor te lezen, als je toe bent aan een gemakkelijke en luchtige liefdesroman.

Verboden terrein

1  2  3  4  5

Een handig stappenplan om het zusje van je beste vriend te verleiden

Bram Scott is een supersuccesvolle rijke CEO, die alles krijgt wat hij wil. Nou ja, alles… Hij is al jaren stiekem verliefd op Julia Westin. Het probleem? Ze is het zusje van zijn beste vriend. En dus verboden terrein.

Als Bram besluit toch te proberen het hart van Julia te veroveren, bedenkt hij een sluw plan. Julia heeft een eigen bedrijf dat mensen helpt een partner te vinden, dus meldt Bram zich daarvoor aan. Hij vertelt Julia dat hij eindelijk klaar is om zich te settelen, en vraagt of ze hem wil koppelen aan een leuke dame.

Bram weet zeker dat als hij zijn plan netjes uitvoert, het zal eindigen met een date tussen hem en Julia. Dan kan hij haar eindelijk op het juiste en romantische moment vertellen wat hij voor haar voelt.

Waar Bram geen rekening mee houdt, is dat Julia misschien wel dwars door zijn plannetje heen kijkt.