De talisman - Dominique Lap RECENSIE

Recensie: De talisman - Dominique Lap

Britt heeft het moeilijk sinds de breuk met Tom. Ze drinkt teveel en dat heeft ook invloed op haar professionele uitstraling. Wanneer Tom's bedrijf alweer één van haar klanten én één van haar personeelsleden inpikt, is Britt er klaar mee. Ze neemt zichzelf voor zich te herpakken en dat levert haar een nieuwe klant en een romantisch avontuur op.

Dominique Lap lijkt haar hoofdpersonage zeer zorgvuldig uitgezocht te hebben. Een vrouw van begin dertig, met een kinderwens en een gebroken hart, het is zeker iets waar veel vrouwelijke lezers zich min of meer in zullen herkennen. Er wordt veel aandacht besteedt aan het innerlijke leven van Britt, haar zelfbeeld dat aangetast is, haar excuses waarom het ok is om te doen wat ze doet, en haar fantasiën. Dat laatste neemt een vrij grote rol in het geheel en is iets waar je in andere boeken weinig over leest. Een volwassen vrouw met een crush op een superster, die haar nachten en dagen overheerst. Het is een coping-mechanisme om haar eigen realiteit niet onder ogen te moeten zien.

De ontwikkeling die Britt doormaakt door het boek is mooi. Het toont duidelijk aan dat jezelf herpakken tot interessante resultaten kan leiden. Natuurlijk schetst Lap een ideale situatie, maar in zijn geheel genomen past het bij het genre en voelt het realistisch genoeg aan. De andere personages zijn bijfiguren en met name de mannen zijn too good to be true. Maar ach, zo kan je lekker zwijmelen tijdens het lezen.

De schrijfstijl van Lap zorgt ervoor dat je De talisman vlot uitgelezen hebt. Het vergt weinig moeite om te lezen, en de conversaties in het boek zijn rechtoe rechtaan. De meer erotische scènes vallen daarbij wat uit de toon, die zijn een stuk poëtischer beschreven en daardoor lijkt het een fractie onwerkelijk. Lap wil daarmee de fantasie van de lezer prikkelen, maar het ligt er zeker dik genoeg bovenop.

Het verhaal zit goed in elkaar. Af en toe zijn er wat grotere tijdssprongen, maar niets waar je als lezer door in de war kan raken. Er zitten rustige scènes in die het boek een wat kabbelend gevoel meegeven, maar gelukkig voelt het wel als een warm bad.

De talisman is een onderhoudend verhaal over een vrouw die haar leven weer in eigen handen neemt. Er zit meer dan genoeg romantiek in en een paar sexy scènes geven het geheel wat spice. De talisman steekt niet met kop en schouders boven het maaiveld uit, maar voelt wel realistisch aan en daardoor leef je mee met hoofdpersonage Britt. Een leuke feelgoodroman van eigen bodem.

Recensie: De talisman - Dominique Lap

De Talisman

1  2  3  4  5

Een sexy en superromantische read die je in één keer uitleest!

Britt is een drieëndertigjarige jarige single met een kinderwens. Haar bedrijf staat al jaren op nummer één, maar het gaat steeds slechter. Ze verliest klant na klant, drinkt te veel en is obsessief bezig met rockster Mr. X. Dan krijgt ze door de knappe Milo de kans van haar leven: werken voor Mr. X himself. Als haar obsessie en echte leven door elkaar beginnen te lopen moet ze een keuze maken... voordat ze twee droommannen laat lopen.

• Veertien dagen - Margaret Atwood & Douglas Preston

• Woorden van Timo - Tialda Hoogeveen

• Slag of stoot - Meghan Quinn