Dreiging uit het duister - Eline Vantilt RECENSIE

Recensie: Dreiging uit het duister - Eline Vantilt

Als half-aardling vindt Lizzie steeds meer haar plaatsje op planeet Sanu. Toch zijn er nog veel leerlingen die haar maar raar en bijzonder vinden. Wanneer een medeleerling haar beschuldigt van het verspreiden van de wiebelziekte, is ze vastberaden om de ingrediënten van het tegengif van de wiebelziekte te verzamelen. Ook al moet ze hiervoor naar een onwijs gevaarlijke jungle.

Tegelijkertijd is Daaf vastberaden om onderdeel te worden van de zoekers. Zijn buurjongen is vermist en als zoeker kan hij veel meer voor hem betekenen. Hij mag er stage lopen, maar zijn mentor doet alsof hij niet bestaat. Hoe kan hij nu iets voor zijn buurjongen betekenen? Wanneer hij een link legt tussen de verdwijningen komt hij erachter dat een van zijn vrienden misschien ook niet meer veilig is zet hij alles op alles om erachter te komen wie achter deze verdwijningen zit.

Dreiging uit het duister is het spannende vervolg op Voorbij de sterren van Eline Vantilt. Het is echter niet noodzakelijk om eerst Voorbij de sterren te lezen. In Dreiging uit het duister krijg je alle informatie die je nodig hebt om het verhaal te begrijpen. Eline Vantilt heeft ook met dit deel een spannend fantasy-boek geschreven dat zich afspeelt op een andere planeet.

Wanneer je aan het verhaal begint zit je er al snel middenin. Het is lastig om het boek aan de kant te leggen, omdat ieder hoofdstuk weer soepel doorgaat op het vorige. Het is daarnaast in vlotte taal geschreven, wat het erg geschikt maakt voor de doelgroep. Dreiging uit het duister wordt afwisselend verteld vanuit Lizzie en Daaf. Twee verschillende verhaallijnen die op zichzelf al een spannend verhaal vertellen. Als lezer kun je niet wachten tot de twee bij elkaar komen en samen het onheil gaan oplossen.

Dreiging uit het duister is een avontuurlijk verhaal voor lezers vanaf ongeveer 12 jaar. Ook voor oudere lezers die van fantasy houden, is dit echter een geschikt boek. De focus ligt namelijk niet zo zeer op tieneremoties, zoals bij veel YA’s, maar meer op het avontuur. Daarnaast speelt het verhaal zich dan wel af op een andere planeet. Het is zo geschreven dat het lijkt alsof het ook op aarde zou kunnen plaatsvinden.

Een avontuurlijk, spannend tweede deel van de fantasy-serie van Eline Vantilt. Wanneer je benieuwd bent geworden is het zeker de moeite waard om ook eerst deel één te lezen.

Dreiging uit het duister

1  2  3  4  5

Sinds de zoektocht naar haar vader woont Lizzie op de planeet Sanu. Ze gaat naar dezelfde school als Daaf, Rover, Revi en Mathis. Anderen negeren haar, zeker als ze ervan wordt beschuldigd de gevaarlijke wiebelziekte te hebben verspreid. Daaf heeft ondertussen een ander probleem: enkele bewoners van Nanta zijn ontvoerd en niemand weet waar ze zijn of wie erachter zit. Zouden ze elkaar kunnen helpen om hun missies tot een goed einde te brengen?