Twisted Games - Ana Huang RECENSIE

Recensie: Twisted Games - Ana Huang

Twisted Games is het tweede deel in de Twisted-serie van Ana Huang. Het eerste deel, Twisted Love, hoef je niet per se gelezen te hebben om dit boek te kunnen volgen, maar je mist dan wel een stukje achtergrondinformatie.

In Twisted Games volgen we prinses Bridget en haar nieuwe bodyguard, Rhys Larsen. Het botst als de twee elkaar leren kennen; Bridget wil eigenlijk geen afscheid nemen van haar vertrouwde bodyguard, maar zijn vrouw krijgt een kindje waardoor hij tijdelijk niet zal werken. Rhys heeft daarnaast ook nog eens een hele andere werkhouding. Door zijn traumatische jeugd en zijn tijd in het leger heeft hij PTSS. Hij houdt zich daardoor aan twee regels: zijn cliënten ten allen tijde beschermen en nooit emotioneel betrokken raken. Kan hij zich aan deze regels houden wat betreft Bridget?

Twisted Games is een new adult verhaal. Sommige scènes zijn erg spicy en als de twee hoofdpersonen de remmen loslaten gaan die er ook niet meer op. Ana Huang schrijft beeldend, is niet verlegen in haar schrijfstijl en noemt alles zoals het is. De personages nemen daardoor ook geen blad voor de mond en gooien voorzichtigheid snel overboord. Toch heeft Twisted Games ook een heel sterk verhaal en springen we niet alleen van slaapkamer naar slaapkamer.

Bridget is de tweede in rij om de troon op te volgen. Als haar broer de liefde vindt bij een vrouw met een lagere titel, heeft hij geen andere keuze dan om af te treden. Bridgets droom, om haar leven te leiden zoals zij dat wil, valt in duigen. Ze moet de vrijheid die ze heeft inruilen voor een leven dat al snel in het teken staat van het vinden van een man. De prinses moet zich er dus bij neer legen dat ze een liefdeloos, politiek huwelijk zal krijgen.

De relatie tussen Rhys en Bridget krijgt daardoor nog meer problemen. Niet alleen is Rhys de werknemer van Bridget, maar er zit ook geen toekomst in hun relatie. Ze weten dat hun relatie een houdbaarheidsdatum heeft, maar toch kunnen ze elkaar niet weerstaan.

We leerden Bridget en Rhys al kennen in Twisted Love, maar in dit deel is de focus echt op hun gericht. Door het prinsessenverhaal van Bridget, de verhouding tussen haar en Rhys en de groei van de personages, is er een mooie balans met de pittigere scènes. De voornaamste reden dat dit boek geen vijf hartjes krijgt ligt bij de trekjes van Rhys. Hij is bezitterig, bazig, kinky en denigrerend. Beide personages lijken hiermee akkoord te gaan dus in dat opzicht is het prima, maar het zal niet voor iedere lezer zijn weggelegd.

Fans van romantiek, spicy scènes, enemies to lovers of prinsessen verhalen zullen al snel verliefd worden op Twisted Games! Het is een boek met een vlot tempo waar je zo doorheen vliegt. Als je rekening houdt met de trigger warnings, is dit een leuk boek met veel spice.

Recensie: Twisted Games - Ana Huang

Twisted games

1  2  3  4  5

Ze kan nooit van hem worden... maar hij wil haar toch.

De onverstoorbare en arrogante bodyguard Rhys Larsen heeft als hoofdregel nooit emotioneel betrokken te raken bij zijn cliënten. Hij is nog nooit in de verleiding gekomen van die regel af te wijken, tot hij Bridget von Ascheberg ontmoet. Langzaam maar zeker weet ze de muren om hem heen af te breken, tot hij het niet langer kan ontkennen: Ze is van hem. Zijn prinses. Ze is verboden terrein, maar ze is alles wat hij ooit heeft gewild.

Prinses Bridget droomt van de vrijheid om te leven zoals zij dat wil. Maar als haar broer onverwacht aftreedt, is ze gedwongen een liefdeloos, politiek huwelijk aan te gaan en een troon te bestijgen terwijl ze dat nooit heeft gewild. Haar nieuwe rol valt haar erg zwaar. En dan moet ze ook nog haar intense verlangen naar de man die ze niet kan krijgen voor iedereen verbergen.

Twisted Games is boek twee van de Twisted-serie, maar kan ook als standalone gelezen worden.

• Slag of stoot - Meghan Quinn