De blauweregen vol liefde - Holly Martin RECENSIE

Recensie: De blauweregen vol liefde - Holly Martin

Meadow en Bear zijn al vanaf hun kindertijd beste vrienden en allebei toe aan een nieuwe relatie. Bear is er van overtuigd dat online dating het beste werkt en Meadow zet in op een serie dating events. Wie heeft er gelijk? Ze besluiten er een weddenschap van te maken en samen aan alles deel te nemen. Zullen ze allebei de ware liefde vinden? Wie wint de weddenschap? Of waren ze allebei blind en lag de liefde al die jaren onder hun neus?

De blauweregen vol liefde is het tweede deel van de Wishing wood-serie geschreven door Holly Martin. In deel een De bloesemboom vol dromen, maken we kennis met de familie Brookfield die een luxueus boomhuttenresort leiden. De drie broers Heath, River en Bear staan aan het hoofd van het park. Als River een onstuimige nacht beleefd met de knappe Imogen blijkt er een staartje aan deze nacht te zitten. Imogen is zwanger maar ook dolverliefd op River en dat is wederzijds. In de blauwe regen vol liefde spat de liefde er vanaf maar in dit deel staan Bear en Meadow centraal. Ze zijn al vanaf kleins af aan heimelijk verliefd op elkaar maar ook beste vrienden en beste vrienden beginnen geen relatie met elkaar. Omdat ze allebei iemand missen in hun leven gaan ze daten. Via een datingsite maar ook via een evenement. Zullen ze de ware liefde vinden?

Holly Martin heeft een fijne schrijfstijl. Realistisch, genoeg details en emoties zoals de worsteling en vertwijfeling over de gevoelens en Bear en Meadow voor elkaar zijn goed uitwerkt. Het boek is echter een boemeltreintje. Het verloopt traag en ze blijven maar om elkaar heen draaien. Er zijn weinig verassende gebeurtenissen en het meeste is voorspelbaar. Ook tijdens de dating events, die niet heel vernieuwend of origineel zijn, draait het meeste om Bear en Meadow. De personages zijn wel hartverwarmend, je sluit ze direct in je hart en de magische omgeving doet je verlangen naar een weekendje in een elfenboomhut. Met dit boek erbij kom je zeker relaxed weer terug.

De blauweregen vol liefde is geen origineel boek maar iets voor tussendoor. Verstand op nul, dekentje en kop thee. Lekker ontspannen en een verhaal over echte liefde waar je blij van word. Deel een en twee kun je apart van elkaar lezen maar het is aan te raden om deel een eerst te lezen zodat je al vertrouwd bent met de lieve familie Brookfield. Kun je geen genoeg krijgen van deze serie dan is het derde en tevens slot (De kerstboom vol wensen) al verkrijgbaar.

Wishing Wood 2 - De blauweregen vol liefde

1  2  3  4  5

Meadow heeft nooit van iemand anders gehouden dan van Bear. Na een onschuldige jeugdzoen gevolgd door een reeks misverstanden is Meadow de hoop op een toekomst samen voorgoed verloren. Toch zijn ze altijd beste vrienden gebleven – zelfs toen Meadow met Bears broer trouwde en van hem scheidde. Wat Meadow niet weet, is dat Bear ook van haar houdt. Wanneer de vrienden elkaar uitdagen voor een dating challenge, komen hun geheimen langzaam aan het licht.

• Slag of stoot - Meghan Quinn