De laatste kans - Lauren Asher (Dreamland Miljardairs #3) RECENSIE

Recensie: De laatste kans – Lauren Asher

Cal is de jongste van de Kane broers. Zijn opa, oprichter van Dreamland, liet Cal en zijn broers een merkwaardige opdracht na als onderdeel van zijn testament. Pas als ieder van hen de opdracht heeft uitgevoerd, wordt de erfenis toegekend en in werking gezet. Cal is laatste van de broers die zijn deel moet voltooien. Zijn opdracht houdt in dat hij voor de zomer in hun oude zomerhuis moet wonen, waarna hij deze moet verkopen. Eén probleem: zijn ex Alana woont daar nu en zij blijkt mede-eigenaar te zijn van het huis. Ze gingen niet op goede voet uit elkaar en er is veel gebeurd tussen deze twee. Maar lukt het hen om elkaar te vergeven? En zal Cal zijn opdracht daadwerkelijk kunnen voltooien, zonder Alana pijn te doen?

De laatste kans is het derde en laatste deel uit de Dreamland Miljardairs-serie van Lauren Asher. Waar we in de vorige twee delen Rowan en Declan volgden, is dit keer Cal aan de beurt. Als lezer maak je al eerder kennis met Cal, maar nu kan je eigenlijk echt in zijn gedachten duiken. Alana is wel een heel nieuw personage, en ze was helemaal geweldig. De laatste kans zit niet alleen maar vol positiviteit; er worden ook zeker tragische thema's geraakt. Dat maakt het dat dit boek je laat voelen alsof je in een rollercoaster zit: het ene moment ben je dolgelukkig, het andere moment weer verdrietig. En dat zonder dat het te veel wordt. Al met al is De laatste kans een fantastisch slotdeel van deze serie, een heerlijk Romance-boek dat de trope 'Second chance romance' bevat.

Eindelijk is het zo ver, we krijgen te lezen over Callahan Kane! Cal kennen we dus als het jongste van de broertjes Kane. Vooral in het voorgaande deel, Op één voorwaarde, leerde we hem beter kennen. Hij is namelijk een van de beste vrienden van Iris, die uiteindelijk is gaan trouwen met Declan. Cal is een fantastisch hoofdpersonage in dit boek: de perfecte gentleman, maar niet zonder "littekens". Cal is vroeger namelijk mentaal mishandeld door zijn vader, waarna hij naar de drank heeft gegrepen. En dit heeft nog steeds impact op zijn leven... De laatste kans begint direct erg goed: Cal komt aan bij het zomerhuis, waar Alana hem op zit te wachten met een pistool in zijn hand. Hij vertelt dat hij het zomerhuis wilt verkopen, het huis waar Alana van zijn opa mocht blijven wonen. Dan wordt hij verrast: er staat een kind in de kamer die haar 'mama' noemt. Al snel blijkt dat het niet Alana's biologische kind is, maar dat van haar zus.

Alana is een van de meest sterke vrouwen waarover je in Romance boeken zult lezen. Ze durft te zeggen waar het op staat, zonder dat ze overkomt als een stugge en norse vrouw. Ze weet wat het is om lief te hebben, maar weet ook hoe het is om te leven met een gebroken hart. Dat geldt voor Cal hetzelfde, maar hij kampt nog met alcoholische verslavingen. Hoe Alana hiermee omgaat is buitengewoon goed, ook als je bedenkt dat ze ook nog haar dochtertje van 5 jaar heeft om voor te zorgen. Dit zijn overigens wel de tragische momenten in het boek: de momenten waarbij je als lezer met de neus op de feiten wordt gedrukt en je realiseert zelfs de meest perfecte mensen niet perfect zijn. Toch zal het Lauren Asher lukken om de lezer helemaal verliefd te laten worden op beide hoofdpersonages. In dit boek staat namelijk niet de zoektocht naar oude liefde centraal, maar ook de zoektocht naar jezelf.

Het verhaal is best spannend in de zin dat je je als lezer blijft afvragen hoe het af gaat lopen. Het huis moet namelijk verkocht worden, dat is onderdeel van het testament, maar Alana wil niet weg uit de plek die ze altijd haar thuis heeft kunnen noemen. Hoe kunnen ze dit alsnog aanpakken? Daarbij is het leuk dat dit boek anders aanvoelt als de andere twee delen, omdat je niet het gevoel hebt middenin Dreamland te zitten. Cal is namelijk niet functioneel werkzaam binnen het bedrijf en het verhaal speelt zich af in Lake Wisteria, waar het vakantiehuis staat. Small town romance? Check! Daarnaast zit het boek ook vol humor en – natuurlijk – romantische spicy scènes. Als lezer zal je onwijs gaan balen wanneer je de laatste bladzijde van dit boek hebt dichtslagen. Daarbij was het ook heel erg leuk om te lezen hoe het met de personages uit de voorgaande twee delen vergaat, maar ook worden onbeantwoorde vragen beantwoord. Zal de vader van de broers een deel van de erfenis krijgen?

De laatste kans is dus een perfect slotdeel van deze serie, waarvan je erg zal balen dat hij alweer afgelopen is.

De laatste kans

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Kunnen deze twee exen elkaar vergeven... of vergeten?

Callahan Kane baalt als een stekker. Om de erfenis van zijn grootvader te kunnen claimen, moet hij een zomer doorbrengen in het familiehuis aan het meer voordat hij het mag verkopen. Eén probleem: de ex van Cal, Alana Castillo, woont momenteel in het huisje. De relatie tussen de twee is jaren geleden zeer pijnlijk geëindigd, en er zit bij allebei nog veel oud zeer.

Nu ze elkaar weer vaker zien, moeten ze opnieuw uitvinden hoe ze met elkaar om willen gaan . Dan gebeurt er iets wat Cal niet had verwacht: hij wordt weer verliefd op zijn ex-vriendin. Terwijl hij zijn gevoelens probeert te onderdrukken, komen oude herinneringen en nieuwe geheimen naar boven. Krijgt de liefde van Cal en Alana ondanks alles een laatste kans?

• Veertien dagen - Margaret Atwood & Douglas Preston

• Woorden van Timo - Tialda Hoogeveen

• Slag of stoot - Meghan Quinn