De rivalen – Vi Keeland RECENSIE

Recensie: De rivalen – Vi Keeland

De opa’s van Weston en Sophia waren ooit beste vrienden en zakenpartners, totdat ze met ruzie uit elkaar gingen en hun band verwoest werd. Dit heeft er zelfs toe geleidt dat de families van Weston en Sophie elkaar haten. Dan erven de families een luxehotel uit een erfenis. Het is een oud hotel dat flinke opknapbeurt nodig heeft. Er lijkt er een sprankje hoop op verzoening, maar de families gaan wederom met elkaar de strijd aan wat betreft de controle over het hotel. Terwijl ze vechten om het hotel in zijn oude glorie te herstellen, groeit de aantrekkingskracht tussen Weston en Sophia. Maar met hoge inzet en familiedruk is de vraag: kunnen ze de vete stoppen en voor elkaar kiezen?

In De rivalen van Vi Keeland is een heerlijk spicy Romance-boek waar lezers van zullen smullen. Na het lezen van de samenvatting krijg je een beetje een “Romeo & Julia”-gevoel, en dat is ook precies wat je krijgt (spoiler: alleen dan met meer seks en een goed einde). Natuurlijk weet je als lezer echt wel dat Weston en Sophia uiteindelijk bij elkaar zullen komen, maar de weg er naartoe is de reden waarom je het boek leest. Want het feit blijft wel dat de twee families elkaar enorm haten, dus hoe gaan ze daar mee om? De rivalen is een echte aanrader voor iedereen die zin heeft een spicy verhaal met een leuk verhaal.

Weston en Sophia zijn erg leuke personages om over te lezen, met ieder hun eigen doel. Zo wil Sophia bewijzen dat een jonge vrouw een hotel minstens net zo goed zou kunnen runnen al iedere man uit haar familie. En Weston moet zichzelf bewijzen dat hij een serieuze taak kan aangaan. Het kan zijn dat je door de titel en de beschrijving van het verhaal een echt enemies-to-lovers-trope krijgt, maar dit kwam niet heel sterk naar voren. Je krijgt namelijk niet echt de “enemies-vibe” bij deze twee hoofdpersonages. Integendeel, je voelt al heel snel de liefde tussen hen. Ja, het zijn rivalen, maar dit weten ze ook snel aan de kant te zetten. Er wordt namelijk van ze verwacht dat ze elkaar haten, maar of ze dat ook doen…? Ze namelijk al eens eerder het bed met elkaar gedeeld, en niets kan hen tegenhouden om het weer te doen.

Qua verhaal gebeurt er in De rivalen niet onwijs veel, waardoor het zou kunnen zijn dat het je op sommige momenten gaat vervelen. Dit komt natuurlijk omdat je als lezer stiekem ook al wel weet dat de twee hoofdpersonages met elkaar zullen gaan eindigen. Je merkt echt dat Vi Keeland ervoor heeft gekozen om de relatie tussen Weston en Sophie centraal te stellen in dit boek. Hierdoor zal het niet het meest indrukwekkende verhaal zijn dat je leest, maar wel eentje die je heerlijk als “tussendoortje” kan lezen. Waarschuwing: komt heel veel seks voor in het boek, inclusief haatseks en BDSM, dus wees daar als lezer op voorbereid.

Al met al is De rivalen een prima spicy Romance-boek. Verwacht niet veel diepgaande conversaties of wijze lessen uit dit boek. Nee, De rivalen is heerlijk om tussendoor van te genieten.

Recensie: De rivalen – Vi Keeland

De rivalen

1  2  3  4  5

Rivalen. Collega’s. Lovers?

Weston Lockwood en Sophia Sterling hebben een grondige hekel aan elkaar. Hun opa’s waren ooit beste vrienden en zakenpartners, totdat een ruzie de twee uit elkaar dreef. Vervolgens werden de twee mannen legendarische zakelijke rivalen, en konden de twee families elkaar niet meer luchten of zien.

Dan krijgen de twee families uit een erfenis een luxehotel nagelaten. Het hotel is superveel geld waard, maar er blijkt wel flink wat achterstallig onderhoud te zijn. Beide families hebben een even groot aandeel en willen de baas spelen in het hotel. Ze sturen Sophia en Weston om het hotel weer in de oude glorie te herstellen en een meerderheid in de aandelen te krijgen.

De twee rivalen gaan vol passie de strijd om het hotel aan. Sophia en Weston zijn tegenpolen, maar blijken zich ook ontzettend tot elkaar aangetrokken te voelen. De belangen zijn torenhoog en vanuit beide families komt veel druk om de ander zo gauw mogelijk eruit te werken. Zullen Sophia en Weston de familievete kunnen stoppen, en voor elkaar durven kiezen?