Meer dood dan levend RECENSIE

Meer dood dan levend vertelt het verhaal van Luna die tijdens een koopavond slachtoffer wordt van een gewelddadige overval en wordt opgenomen in het ziekenhuis met zware verwondingen. Wanneer ze naar huis mag, blijft die avond haar achtervolgen. Wat is er gebeurd en wie waren het? Luna is haar geheugen kwijt en doet er alles aan om dit terug te krijgen. Ik had nooit eerder een boek van het schrijversduo Tupla Mourits gelezen, dus ik wist niet zo goed wat ik kon verwachten. Nu dat ik Meer dood dan levend heb gelezen, wil ik meer van ze lezen. Ze hebben een vlotte schrijfstijl en je leest makkelijk door het verhaal heen. In het boek leef je mee met Luna en wat haar overkomen is, je kan je echt in haar verplaatsen en je vraagt je af wat je zelf had gedaan als het jou overkomen was. Het boek heeft een open eind, waardoor je jezelf kan afvragen wat er verder zal gebeuren. Heerlijk boek om op de bank, in de tuin of op het strand te lezen en lekker alles om je heen te vergeten.

Meer dood dan levend

1  2  3  4  5

De twintigjarige Luna Bisschop heeft een fantastisch leven: massa’s vrienden en naast haar studie een super bijbaan in een erotiekwinkel in het centrum van Amsterdam. Dan wordt ze het slachtoffer van een gewelddadige overval. Meer dood dan levend wordt ze achtergelaten. En wat ze daarna ook probeert, haar leven wordt niet meer hetzelfde. Ze komt erachter wie haar overvaller was. De politie gelooft haar niet. Wat moet ze doen? Luna besluit het recht in eigen hand te nemen. Alleen, haar plan loopt niet helemaal zoals ze had bedacht. Eigenlijk loopt het volkomen uit de hand.