Geknipt voor jou RECENSIE

Verdrietig en verheugd tegelijk sloeg ik de laatste bladzijde om van Geknipt voor jou; de nieuwste aanwinst voor iedere chicklit-liefhebster. Chantal van Gastel debuteerde in 2008 glansrijk met Zwaar verliefd! en ook het vervolg daarop was grandioos. Met Geknipt voor jou heeft Chantal een nieuw personage tot leven gewekt en maken we kennis met het vurige liefdesleven van Hannah. Het boek doet een beetje denken aan The Devil Wears Prada over het talentvolle meisje in de modeindustrie, een onstuimige baas en een vent om door een ringetje te halen. Maar Chantal weet aan de standaard chicklit-formule een zekere eigenheid toe te voegen, zodat het boek wederom weer sprankelt van energie en originaliteit! Hannah is het type meisje dat iedere lezeres herkent en met de club vriendinnen om haar heen, is het zó een scene uit een Hollandse versie van Sex and the City. Haar liefdesleven hobbelt op en neer wanneer ze de getrouwde Frank leert kennen. Deze man is alles wat ze zich wensen kan, maar tegelijk ook die ene verboden vrucht. Chantal moet haast wel iets van haar eigen liefdeservaringen hebben verwerkt in de relatie tussen Hannah en Frank, want het gevoel en de passie tussen die twee spat echt van het papier. De letters dansen en je wordt als lezer compleet meegezogen in de wereld van Hannah en Frank. Het gemak waarmee Chantal schrijft is bewonderenswaardig. Ze wisselt moeiteloos van perspectief en wisselt de dialogen zo nu en dan af met vurige e-mails. Dat houdt het verhaal afwisselend en uitdagend. Ik kan niet genoeg woorden vinden om te omschrijven hoe leuk dit boek is; Geknipt voor is jou is gewoon sexy en sprankelend!

Geknipt voor jou

1  2  3  4  5
    (50 stemmen)

Hannah is jong, single en heeft maar één droom: het opzetten van haar eigen modelabel. Tot die tijd moet ze het doen met haar baan als assistente van de veeleisende ontwerpster Anna Lee, een regelrechte boss from hell. En dan is er ook nog die arrogante advocaat Frank, wiens zoontje ze door een ongelukkige samenloop van omstandigheden moest ophalen van de crèche en even verstopte op kantoor. Maar Frank blijkt zo slecht nog niet en helpt haar als de zaken op de werkvloer bij Anna Lee uit de hand lopen. Komt haar droom dan misschien toch binnen handbereik? En hoe zit het met Frank, ze kan het toch niet aanleggen met een man die getrouwd is en ook nog vader?!

- Geknipt voor jou werd op Chicklit.nl verkozen tot Boek van het Jaar 2010.