Aanpakken! RECENSIE

Nadat ik zéér had genoten van de voorgangers Shopaholic en Hou je mond, begon ik met torenhoge verwachtingen te lezen in Aanpakken!: de nieuwe hit van Sophie Kinsella.

Naar mijn mening is de Shopaholic-reeks nog steeds het neusje van de zalm. Maar het overtreffen van een succesvolle voorganger is natuurlijk niet het voornaamste doel, het gaat erom dat de lezers heerlijk kunnen genieten van een komisch, romantisch en puur chicklit-verhaal. En dát heb ik met Aanpakken! zeker weten gedaan!!

In plaats van een carrièrevrouw te zijn, die steeds een stapje hogerop komt, neemt topjuriste Samantha een grote stap áchteruit en wordt huishoudster in een rijk gezin. Hoewel dit niet direct haar eerste keuze was, blijkt uiteindelijk toch dat ze er ontzettend veel van leert. Niet alleen hoe je moet schoonmaken, koken en strijken, maar óók dat het leven niet alleen maar draait om werken, werken, werken.

Natuurlijk zou het geen Kinsella zijn, als er geen liefde in het spel was, dus ook een gespierde tuinman mag zeker niet over het hoofd worden gezien. Erg voorspelbaar is het dus dat een romance opbloeit tussen de tuinman en de huishoudster. Minder voorspelbaar is het einde, dat je af en toe toch wel op het verkeerde been zet. Voor iedereen die zin heeft in een échte chicklit: dit is je kans!

Aanpakken!

1  2  3  4  5
    (55 stemmen)

Samantha is een jonge topadvocate in Londen. Ze werkt keihard en vindt het heerlijk als de adrenaline door haar slanke lijf jaagt. Tot ze op een dag een enorme fout maakt... zo enorm dat haar hele carriere op het spel staat. In paniek ontvlucht Sam haar kantoor, stapt op de eerste de beste trein en belandt op het Engelse platteland. Ze klopt aan bij een grote villa, waar ze wordt versleten voor de nieuwe huishoudster. De heer en mevrouw Geiger hebben geen idee dat ze een advocate met een IQ van 158 in huis hebben gehaald. En Samantha heeft geen idee hoe ze de wasmachine moet aanzetten, ze krijgt de strijkplank niet eens uitgeklapt. En die #@%# over werkt ook al niet mee. Maar sam bijt nog liever haar tong af dan de aantrekkelijk bemodderde tuinman Nathaniel om hulp te vragen bij het bereiden van haar eerste cordon bleu maaltijd. Zal Samantha ooit nog terugkeren naar Londen? En zo ja, wil ze haar oude leven dan weer terug? Hoe staat het eigenlijk met haar emotionele huishouding?

MEMBER RECENSIES

• Het officiële A Game of Thrones-kleurboek

• Slag of stoot - Meghan Quinn