Schoon schip RECENSIE

Ondanks dat er al acht boeken van Katie Fforde in Nederland zijn uitgebracht, moet ik zeggen dat ik nog nooit iets van haar had gelezen. Ik was dan ook zeer benieuwd naar Schoon schip. De voorkant zag er in elk geval al veelbelovend uit. Nadat ik de afgelopen tijd vrij veel minder goede chicklits had gelezen, was ik wel weer toe aan een lekkere dikke pil met heel veel romantiek. In Schoon schip maken we kennis met de jonge Dora die vlak voor haar huwelijk heeft besloten om niet te trouwen met haar jeugdliefde. Om zichzelf van alle roddels in het dorp te beschermen, besluit ze naar Londen te gaan. Daar woont de moeder van haar beste vriendin die pas gescheiden is van haar echtgenoot, Jo. Ze is ingeruild voor een jonger exemplaar die ook nog eens zwanger blijkt te zijn.
Dit boek is heerlijk voor de jongere lezer, maar ook voor de iets rijpere chicklit-fan. De verhaallijnen van Dora en Jo lopen door elkaar, zonder verwarrend te worden. Jo bewijst dat je als single van middelbare leeftijd ook nog de liefde van je leven kunt vinden en Dora beleeft een heerlijk romantische liefde met iemand die haar uit haar beschermde wereld haalt. Katie heeft, door deze twee verschillende vrouwen te gebruiken, twee werelden bij elkaar gebracht die ver van elkaar weg lijken te staan. Het wordt door dit boek overduidelijk dat liefde geen houdbaarheidsdatum kent! Hulde voor deze schrijfster!

Schoon schip

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

Wanneer Jo door haar man wordt ingeruild voor een jongere vriendin, verhuist ze naar een binnenvaartschip op de Theems. Tijdens haar huwelijk hoefde ze alleen maar te koken, maar ze merkt al snel dat ze nu meer zal moeten doen om de boel drijvende te houden. Gelukkig krijgt ze hulp van een vriendin van haar dochter. Dora is op het laatste moment weggevlucht van haar bruiloft en vraagt Jo om een veilige haven waar ze haar leven op orde kan krijgen. De beide vrouwen krijgen al snel ongevraagd bezoek van de arrogante maar aantrekkelijke Marcus en de charmante klusjesman Tom. Alsof dat nog niet ingewikkeld genoeg is, moeten ze met z'n vieren het Kanaal oversteken... naar Nederland!

MEMBER RECENSIES

• Van achter het behang tot over je oren