Dubbel feest! RECENSIE

Milly moet van haar ouders een typecursus in Oxford volgen, maar na de tweede dag stopt ze er al mee en gaat genieten van de stad. Ze ontmoet het homoseksuele paar Allan en Rupert, die haar vragen of ze met Allan wil trouwen, zodat hij in Engeland bij Rupert kan blijven. Als Milly weer thuis is, hoort ze nog weinig van de twee mannen en ze verdringt het hele geval naar de achtergrond. Totdat ze tien jaar later met Simon wil trouwen. Drie dagen voor de grote dag beseft ze dat ze nog steeds getrouwd is en gaat op zoek naar haar man.
Dubbel feest is het tweede boek van Madeleine Wickham, die we ook wel beter kennen als Sophie Kinsella. Dit boek lijkt wel van een andere auteur, de schrijfstijl lijkt anders, wat minder vloeiend dan bij de Shopaholic-serie en ik vond er ook wat minder vaart inzitten dan bij haar andere boeken. Maar dat maakt Dubbel feest niet minder leuk of minder goed! Als je het boek niet vergelijkt met haar andere boeken, is het een hartstikke leuk boek, dat lekker geschreven is en een echte chicklit is. Het is een leuk en meeslepend verhaal dat grappige en liefdevolle momenten kent. De voorbereidingen op het huwelijk lijken nogal wat te vragen van Milly’s moeder en hoe loopt het af met haar en Simon, als Simon van haar eerste huwelijk hoort? Deze momenten worden goed afgewisseld met serieuze onderwerpen, zoals de afkeer van homo’s door sommige mensen en het gewicht van de huwelijksgeloften. De personages zijn allemaal verschillend van elkaar, zodat er voor iedereen wel een persoon is die je aanspreekt. Sommige personages zijn wel wat oppervlakkig uitgewerkt en aan het einde blijven sommige dingen nog open, maar dat geldt alleen voor de bijpersonages. Het is zeker een boek dat iedere chicklit-liefhebber moet hebben gelezen!

Dubbel feest!

1  2  3  4  5
    (18 stemmen)

Tijdens een heerlijke zomer in Oxford raakt de achttienjarige studente Milly bevriend met Rupert en zijn Amerikaanse vriend Allan. Als Rupert haar voorstelt om met Allan te trouwen zodat die in Engeland kan blijven, aarzelt Milly geen moment. Na de formaliteiten poseert ze in haar goedkope trouwjurk lachend op de trappen van het stadhuis voor foto’s. Tien jaar later is Milly verloofd met de rijke Simon die prijs stelt op een grootse bruiloft met alles erop en eraan. Milly heeft haar geheime huwelijk nooit aan iemand verteld. Met nog maar vier dagen te gaan haalt het verleden haar onherroepelijk in. Hoe kan ze Simon en haar moeder vertellen dat ze al getrouwd is?

- Madeleine Wickham schrijft ook onder het pseudoniem Sophie Kinsella.

MEMBER RECENSIES

• Harde les