Sterrenstatus RECENSIE

Sterrenstatus is één van de nieuwe aanwinsten in de inmiddels bekende Chicklit van Nederlandse bodem-serie. Eerder schreef Mariëtte Middelbeek al twee leuke boeken in deze serie, dus nam ik dit boek vol goede moed mee op vakantie. En het boek heeft me zeker niet teleurgesteld! Romantisch, charmant en vol humor is de slogan van deze serie, en Mariëtte houdt woord met dit luchtige boekje dat natuurlijk veel te snel uit is.
Cecile werkt als redacteur bij een glossy tijdschrift en is meester in het afnemen van interviews met bekende sterren. Maar het belangrijke interview met Steven van de Boogaard – Nederlands bekendste en lekkerste popster – verprutst ze door per ongeluk de ongekuiste versie te publiceren. Het wilde leven van Steven vol drugs, alcohol en feestjes ligt bloot op straat en dat is geen goed imago voor de jonge fans. Maar Steven denkt daar anders over en verleidt Cecile tot een relatie die de pers zal halen. Cecile is tot over haar oren verliefd en geniet van alle media-aandacht, feestjes en mooie kleding. Steven vindt dit allemaal gewoon een goede publiciteitsstunt voor de verkoopcijfers van zijn nieuwe album. Totdat Cecile daar een stokje voor steekt!
Zoals bij deze serie hoort, is dit boekje een eenvoudige chicklit met een vlotte en herkenbare schrijfstijl. Origineel is het boek niet te noemen, maar de simpele opzet van de boekjes is nou juist de kracht van deze serie! Jammer is alleen dat je ongemerkt snel op de laatste bladzijde van dit boek belandt, hoewel je dit natuurlijk ook als compliment kan opvatten. Sterrenstatus is simpelweg gewoon ideaal leesvoer voor een luie zondag.

Sterrenstatus

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Te laat en gestrest begint Cécile Brugman, sterredacteur bij het glossy tijdschrift Ins & Outs, aan het interview met zanger Steven van den Boogaard. De artiest gedraagt zich al na één simpel hitje onuitstaanbaar. Het wordt een nachtmerrie en de ramp is compleet als de ongekuiste versie in het blad verschijnt. Iedereen is laaiend, maar haar redding komt uit onverwachte hoek: Steven belt de redactie voor een afspraak! Daarna is ze verloren, want Steven blijkt de leukste man op aarde en al snel verschijnen foto’s van Céline en Steven in ‘de bladen’. Haar vriendinnen zijn stikjaloers, maar zoals vaker in showbizzland, kan het zo gedaan zijn met de sterrenstatus!