Sproetenliefde RECENSIE

Sproetenliefde lees je waarschijnlijk in één ruk uit. Waarom? Omdat het boek zo heerlijk wegleest! Het gaat over Amber, een vijftienjarig meisje dat verliefd is op haar leraar Nederlands. Ze weet niet goed wat ze ermee aan moet. Haar vriendin Ezra heeft weinig oog voor haar, omdat zij veel te druk is met haar eigen vriendje. Daarom besluit Amber te vragen wat ze moet doen door dit op de muur van een wc op school te schrijven. Iemand op school gaat blijkbaar ook naar deze wc, en schrijft terug. Amber heeft geen idee wie dit is, maar ze kan tenminste wel haar verhaal kwijt. En alsof ze naast haar hopeloze verliefdheid en haar schoolwerk nog niet genoeg aan haar hoofd heeft, vraagt haar leraar Nederlands ook nog of zij er voor kan zorgen dat haar klasgenoot Robin weer gaat praten. Omdat ze dan een boek minder hoeft te lezen voor haar boekenlijst, besluit ze het te proberen. Of dat gaat lukken? Dat moet je zelf maar lezen.
Auteur Maren Stoffels weet de spanning goed op te bouwen door de onverwachte gebeurtenissen. Daardoor is dit boek gewoonweg veel te leuk om weg te leggen. Het past ook goed op de chicklitplank in de boekenwinkel: Amber is een stoere meid en de romantiek is niet van de lucht. Het boek is zo geschreven dat je je meteen kunt inleven in de wereld van de middelbare school en alles wat daarbij komt kijken; onzekerheid, pesten, verliefdheid enzovoorts. Een must-read voor middelbare scholieren en natuurlijk ook voor iedereen die gek is op jeugdboeken.

Sproetenliefde

1  2  3  4  5
    (12 stemmen)

Ik ben verliefd op een leraar. Wat moet ik nou? Amber is hopeloos verliefd als ze deze kreet op een wc-muur op school schrijft. Tot haar grote verbazing reageert er iemand op haar noodkreet. Al gauw wordt de anoniemeling de enige aan wie ze via de wc-muur alles durft te vertellen. Vriendin Ezra heeft immers alleen maar aandacht voor haar macho vriendje. En dan is er nog die opdracht van haar grote liefde zelf: stille Robin weer aan het praten krijgen. Alsof ze dat er nog bij kan hebben! Toch raakt ze geïntrigeerd door deze vreemde jongen met zijn rode haar. Wat is er met hem dat hij al maandenlang geen woord spreekt, ondanks alle pesterijen?

- Leeftijd: 12+

MEMBER RECENSIES

• De zwaluwman