Ken je me nog? RECENSIE

Sluit alle deuren en ramen, zet je telefoon uit en trek de stekker uit de tv, want het is tijd voor een paar uurtjes met Sophie Kinsella!! Ken je me nog? is het nieuwste boek van deze “Queen of Chicklit” en dat beloofd natuurlijk héél véél goeds.
Lexi Smart is een doodgewone meid met een flutbaantje en een flutvriendje. Maar op een dag wordt ze wakker in het ziekenhuis en is het opeens 3 jaar later. Ze heeft een ongeluk gehad waar ze zich niets meer van kan herinneren en ook de laatste 3 jaar van haar leven is ze helemaal kwijt. In die laatste jaren is er een hoop veranderd voor Lexi. Ze ziet er ineens beeldschoon en slank uit, ze is opgeklommen tot manager op haar werk en wordt de bitchbaas uit de hel genoemd. Haar vroegere vriendinnen zijn van haar vervreemd en ook haar steenrijke man kan ze zich niet meer herinneren, en haar minnaar al evenmin… Een nieuw leven waarin ze zich totaal niet thuis voelt en niets van begrijpt, een puzzel die ze helemaal opnieuw in elkaar zal moeten zetten.
Wat een heerlijk gevoel is dat toch, als je weer een zo’n lekkere Kinsella uit hebt. Tegelijkertijd ook wel een beetje jammer, want zelden kom je zulke fantastisch goede boeken tegen. Het is immers niet gemakkelijk om binnen dit genre nog vernieuwend te blijven. Maar Kinsella heeft kennelijk een geheim toverdrankje dat ervoor zorgt dat zij elke keer weer een fenomenaal verhaal uit haar mouw schudt. Ze krijgt het gewoon wéér voor elkaar om mij verslingerd te laten raken aan het boek. Het boek heeft gewoon alles wat je je maar wensen kan: een goed en origineel verhaal, lekkere onvervalste humor en een hoofdpersonage om van te houden.
Toegegeven, ik ben best een beetje bevooroordeeld. Ik gaf het boek al 5 hartjes, nog voor ik het überhaupt in handen kreeg, maar dat is gewoon hetgeen wat Kinsella verdient. Niet voor niets staat ze keer op keer met stip op nummer 1 met alle stemmingen die wij in het verleden hebben georganiseerd. Sophie is grandioos en dit boek dus zeker weten ook!!! Ik heb met recht bewondering voor deze bescheiden schrijfster. Als het aan mij ligt hebben we alvast het Boek van het Jaar 2008 gevonden. =)

Ken je me nog?

1  2  3  4  5
    (51 stemmen)

Na een auto-ongeluk ontwaakt Lexi in het ziekenhuis met geheugenverlies. Tot haar verbijstering is het opeens 2007. Lexi is nu 28, directeur en... getrouwd met een miljonair! Hij is knap maar heeft wel eigenaardige trekjes. Gaandeweg ontdekt Lexi steeds meer barsten in haar perfecte leventje. Haar personeel noemt haar ‘de Cobra’. Een sexy man brengt extra explosief nieuws. Zijn naam is Jon. Hij beweert haar geheime minnaar te zijn. Wat is er toch allemaal aan de hand? Zal Lexi ooit haar geheugen terugkrijgen? En met wie zou ze dan de Mont Blanc willen beklimmen?

MEMBER RECENSIES

• Zwijgen is goudvis