Up & Down RECENSIE

In Up & Down vertrekt een 18-jarige dochter van hippie ouders in haar eentje naar New York om beroemd te worden. Ze veranderd haar naam in het trendy Valerie Vane en vindt een baantje bij een krant.  Algauw leidt zij een flitsend leventje tussen alle trendy mensen die er toe doen in New York. Dit verandert echter wanneer een heftige affaire met een onweerstaanbare jonge miljonair eindigt in een drama dat alle koppen van de kranten haalt. Valerie wordt op een lagere functie geplaatst en mag nog slechts overlijdensberichten schrijven. Iets waar zij vrij weinig plezier aan beleeft. Wanneer Valerie een fout maakt bij het schrijven van zo’n overlijdensbericht, krijgt ze een mysterieus telefoontje, waardoor ze in werelden terechtkomt waarvan ze het bestaan amper af wist. Een onbekende man staat er op dat de fout die Valerie gemaakt heeft, hersteld wordt. Door dat telefoontje ontmoeten de wereld van kunst, moord en glamour elkaar. Van het ene in het andere moment leidt Valerie een écht bewogen leven, wat meer voor haar betekent dan alle glamour waar ze vroeger vaak van droomde.
Wat een geweldig boek is dit!! Door de verschillende elementen die Nina Siegal in dit boek naar voren brengt, is het verhaal spannend, grappig en glamoureus tegelijk! Doordat de verschillende kanten van de hoofdpersoon, Valerie Vane, beschreven worden leer je haar voor je gevoel echt kennen, waardoor je het hele boek met haar mee denkt om het mysterie op te lossen! Up & Down is een fijne chicklit, minder romantisch en met wat meer denkwerk en avontuur dan vele anderen. Bijzonder aan dit boek is dat er echt wordt ingegaan op drie wereldjes: die van glamour, het oplossen van moordzaken bij de krant, en de kunst van graffiti. Hierdoor is het echt een interessant boek, dat lekker geschreven is en blijft boeien tot het mysterie is opgelost!

Up & Down

Nina Siegal

26 april 2008

ISBN 9789049998844
    Uitgever Truth and Dare
  • Oorspronkelijke titel:

A little trouble with the facts
  • Ondertitel:

Moord in Manhattan

Truth and Dare

Thriller & Spanning

1  2  3  4  5

Valerie Vane was altijd de It-girl van Manhattan: Top style reporter voor de kwaliteitskrant The Paper, verloofd met rijkeluiszoontje Jeremiah en aanbeden door iedereen die ertoe doet. Maar wanneer ze op een überhippe party downtown Jeremiahs minnares aanvalt, keert alles zich tegen haar. Val verliest haar huis, haar geld, haar verloofde, en zelfs haar baan. Voortaan mag ze werken aan overlijdensadvertenties. Niet bijster inspirerend. Maar juist daar komt ze op het spoor van een moord in de kunstwereld, die haar terugbrengt naar haar oude wereldje: de upper class van New York. Val is vastbesloten dit mysterie op te lossen, met gevaar voor eigen leven.