Stout, stouter, stoutst RECENSIE

Stel je een roadtrip door Florida voor: drie meiden, één oude Ford, en een heleboel problemen.
Bedenk daar dan ook nog eens bij dat het verhaal geschreven is door drie topauteurs, waarvan twee hun kunsten al volop hebben vertoond in Nederland. Als zij elkaar kunnen aanvullen door allemaal een eigen karakter op zich te nemen, valt er toch een heleboel van Stout, stouter, stoutst te verwachten.
De schrijfsters hebben drie totaal verschillende personages neergezet en vulden elkaar heel goed aan.
E. Lockhart kende ik al van haar boek 15 jongens, 4 kikkers en ik en vond haar manier van schrijven toen ook al goed; een vlotte schrijfstijl en een goed inlevingsvermogen. Stout, stouter, stoutst is in dezelfde stijl geschreven, ook door de andere twee schrijfsters. Doordat ieder hoofdstuk verschilt vanwege de wisselende auteurs, krijgen de personages in het boek een eigen karakter en leer je ze goed kennen. We maken kennis met Jesse, de eerlijke en religieuze. Haar beste vriendin Vicks, de tomboy. En hun collega Mel, het rijke maar onzekere meisje.  Alle drie hebben ze hun eigen reden om in de auto te stappen. Jesse vlucht voor haar problemen, terwijl Vicks juist op zoek gaat naar avontuur. Het enige probleem is nu nog het geld. In een opwelling om vrienden te maken, biedt Mel aan de reis te betalen. Ze laten het restaurant waar ze werken achter zich en storten zich op een avontuur waarin ontmoetingen, liefdes, maar ook ruzies en alligators een rol spelen. Al met al een leuk, grappig en vooral ook een afwisselend boek door het leuke gegeven van de drie schrijfsters. De hoge verwachtingen die ik had zijn zeker niet teveel geweest.

Stout, stouter, stoutst

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Hartsvriendinnen Jesse en Vicks werken bij dezelfde hamburgerketen. Als Jesse te horen krijgt dat haar moeder een knobbel in haar borst heeft, weet ze niet hoe snel ze de narigheid moet ontvluchten. Ze stelt Vicks voor om samen op reis te gaan. Collega Mel mag zich bij hen aansluiten, op voorwaarde dat ze de trip betaalt. Alledrie stappen ze zo met hun eigen redenen in dit avontuur. Liefdesperikelen zijn uiteraard volop aan de orde en de vriendschap tussen Jesse en Vicks wordt funk op de proefgesteld, maar ook zwaardere onderwerpen worden niet geschuwd. De roadtrip brengt de meiden wellicht niet wat ze er in eerste instantie van verwachtten, maar brengt hen wel dichter bij elkaar.

- Dit is boek is geschreven door Lauren Myracle, Sarah Mlynowski en E. Lockhart; die elk een personage voor   hun rekening hebben genomen.
    - Leeftijd: 14+

MEMBER RECENSIES